Kupiony przez chiński CRRC niemiecki Vossloh będzie odpowiedzialny za dostawy przynajmniej kilkudziesięciu lokomotyw manewrowych dla niemieckich kolei.
Vossloh – od niedawna spółka córka chińskiego giganta CRRC – wygrał przetarg na dostawę 50 ciężkich lokomotyw manewrowych. Będą to pojazdy oznaczone jako DM20 BDD. Dwa silniki spalinowe o mocy 900 kW będą wspomagane przez akumulator litowo-tytanowy o mocy 120kWh.
Dzięki temu uda się znacząco ograniczyć emisję spalin ze spalinowozów. Akumulatory będą mogły być ładowane za pomocą wtyczki (system „plug-in”), będą też ładowane w momencie hamowania pojazdu, dzięki układowi odzyskiwana energii. W przyszłości ma być możliwa wymiana silników diesla na inne źródło zasilania – np. zupełne zastąpienie ich większymi i lżejszymi bateriami.
Pierwsze lokomotywy mają wejść do taboru DB Cargo Deutschland w 2024 roku. Umowa ramowa przewiduje jednak dostawę nawet kolejnych 200 podobnych pojazdów w następnych latach. Ale
DB Cargo chce rozpocząć proces wymiany starzejącej się floty lokomotyw manewrowych w większej skali. W planie jest zastąpienie nawet 900 lokomotyw, dlatego Vossloh z Kilonii traktuje zamówienie priorytetowo.
Warto przypomnieć, że pasażerski oddział DB rozpoczyna właśnie testy w pełni elektrycznego zespołu trakcyjnego Alstomu, który poruszać się ma po niezelektryfikowanych szlakach na południu Niemiec wyłącznie dzięki bateriom.
Piszemy o tym tutaj.