DB Cargo pochwaliło się dziesięcioletnią umową z jednym z największych zakładów przemysłu stalowego w Niemczech. W połowie 2021 w zakładzie zainstalowane zostaną najnowocześniejsze urządzenia załadowczo-rozładunkowe w Europie.
DB Cargo podpisała dziesięcioletnią umowę z ArcelorMittal, największym na świecie przedsiębiorstwem branży stalowej i największym w Europie producentem stali, na dostawy do wielkiego pieca w Eisenhüttenstadt w Niemczech. Dzięki obowiązującej do 2031 roku umowie, DB Cargo zapewni transport surowców do jednego z największych zakładów przemysłu stalowego w Niemczech.
Dla swojego klienta DB Cargo zainwestuje - jak czytamy w komunikacie - w światowej klasy logistykę. Do lata przyszłego roku zakupi 352 sztuki wielofunkcyjnych podwójnych wagonów i 1408 specjalnych kontenerów do transportu rudy, koksu i wapienia. Partner spółki, dostawca usług logistycznych Innofreight, zaprojektował wagony i dostosował ich pojemność ładunkową specjalnie do tych surowców. Do lata 2021 r. firma Innofreight wybuduje w zakładzie w Eisenhüttenstadt dwa półautomatyczne urządzenia załadowczo-rozładunkowe, które będzie samodzielnie obsługiwać. Nowe przewozy zostaną uruchomione zaraz po ukończeniu budowy, wówczas DB Cargo będzie mogła przewozić do 4,2 mln ton surowców rocznie.
– Będąc trzonem niemieckiej gospodarki, od lat zaopatrujemy firmę ArcelorMittal w surowce i transportujemy gotową stal do klientów, zwłaszcza z branży motoryzacyjnej i budownictwa przemysłowego – powiedział Pierre Timmermans, członek zarządu ds. sprzedaży w DB Cargo cytowany w komunikacie. - W tej chwili inwestujemy znaczne środki w wieloletnie partnerstwo. Projekt nowych wagonów dla firmy ArcelorMittal przewiduje szczególnie trwałe podwozie oraz wymienne nadwozie. Już to jest imponującym rozwiązaniem, ale my uzupełniliśmy je o możliwość dostosowania nadwozia do aktualnych wymagań – dodał Timmermans.
– ArcelorMittal Eisenhüttenstadt wdraża jeden z najnowocześniejszych systemów logistyki surowcowej w Europie” – mówi Sybille Klipstein, główny specjalista ds. zakupu usług kolejowych w ArcelorMittal. „Będziemy w stanie zwiększyć obciążenie netto każdego pociągu o około 20% dzięki zastosowaniu specjalnych typów kontenerów, które zoptymalizowano pod kątem różnych właściwości rudy, koksu i wapienia. Oznacza to, że będziemy potrzebowali znacznie mniej pociągów, co pozwoli nam lepiej zadbać o środowisko naturalne i ograniczyć ilość manewrów na bocznicy. Ponadto, zautomatyzowany załadunek i rozładunek pociągów oznaczać będzie mniej pyłu i mniej hałasu w miejscu pracy, na czym skorzystają pracownicy. Dzięki temu systemowi wyznaczamy nowe standardy w zakresie wydajności, ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy – dodaje.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.