Partnerzy serwisu:
Pasażer

Darty zjadą z długiej trasy Białystok – Warszawa - Wrocław

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Darty zjadą z długiej trasy Białystok – Warszawa - Wrocław
Fot. Jakub Zajkowski / Kolejowe Podlasie
ED161 Dart nie będą już obsługiwać bardzo długiej relacji Białystok – Warszawa – Wrocław z kursami do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby. PKP Intercity zastąpi elektryczne zespoły trakcyjne na tej trasie składami wagonowymi.

Od grudniowej zmiany rozkładu jazdy Darty nie będą już kursować w bardzo długiej relacji z Białegostoku do Wrocławia i Jeleniej Góry (w weekendy do Szklarskiej Poręby). Ministerstwo Infrastruktury, w odpowiedzi na interpelację posłanki Pauliny Matysiak, tłumaczy powody takiej decyzji.

– PKP Intercity planuje zmianę zestawień części pociągów obsługiwanych obecnie elektrycznymi zespołami trakcyjnymi na składy wagonowe, co powinno wpłynąć na poprawę dostępności miejsc w pociągach, w szczególności na liniach, które obecnie obsługiwane są w większości elektrycznymi zespołami trakcyjnymi – napisał Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury. Wiąże się to bezpośrednio z tym, że w ezt Dart i Flirt, a także w spalinowych zespołach trakcyjnych kursujących z Krakowa w Bieszczady, nie można już sprzedawać biletów na nieoznaczone miejsca stojące. Tymczasem w pociągach w tych relacjach, zwłaszcza w weekendy jest tłoczno, a nie ma możliwości wydłużenia ezt o pojedyncze wagony.

– Przykładowe pociągi planowane do zmiany na skład wagonowy od wejścia w życie rocznego rozkładu jazdy edycji 2021/2022 to: - IC Dąbrowska oraz IC Nałkowska relacji Wrocław Gł. - Białystok - Wrocław Gł, nocny IC Karkonosze do Jeleniej Góry przez Legnicę i Węgliniec (o tym pisaliśmy już wcześniej), oraz IC Orzeszkowa rel. Warszawa - Jelenia Góra/ Szklarska Poręba Górna – Warszawa – poinformowało ministerstwo. Nieoficjalnie wiemy, że plan skrócenia relacji ezt, lub zamiany ich na składy wagonowe istnieje także w stosunku do Flirtów w bardzo długich relacjach. Chodzi m.in. o lepsze radzenie sobie z zapychaniem się toalet na długich odcinkach.

Co stanie się z ED161, które zostaną „zwolnione” ze wskazanych relacji? Na jakie inne trasy zostaną zadysponowane? – Na ten moment nie komentujemy założeń rozkładu na sezon 2021/2022. Przedstawimy szczegóły nowego rozkładu w listopadzie – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity.

Przypomnijmy, że trwałość projektu unijnego, dzięki któremu spółka otrzymała pieniądze na 20 sztuk Dartów, już się skończyła i możliwe jest przerzucenie ED161 na inną trasę (m.in. dlatego możliwe są kursy Dartów do Bydgoszczy).

PKP Intercity uruchamia w obecnym rozkładzie jazdy 12 par pociągów ze stolicy do Wrocławia (część z nich dociera do Warszawy z Białegostoku). Kilka z nich omija Warszawę Centralną i Zachodnią i rozpoczynając bieg na stacji Warszawa Gdańska, ze względu na prace toczące się w Warszawie Zachodniej i na linii średnicowej. Aż 9 z 12 pociągów z Warszawy do Wrocławia, według założeń obecnego rozkładu jazdy, miały obsługiwać zespoły trakcyjne Dart. Jednak obecnie, głównie ze względu na konieczność wykonania napraw P4, część z nich zastępowana jest wagonami z lokomotywą, bez wpływu na realizację rozkładu jazdy. Po zmianach zapowiedzianych przez ministerstwo tylko połowa pociągów ze stolicy na Dolny Śląśk pojedzie „na Dartach”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Zobacz również:

46 mln złotych za jeden EZT wraz z utrzymaniem?

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5