40 nowoczesnych elektrycznych zespołach trakcyjnych Flirt i Dart od ponad roku nie ma internetu i nie wiadomo, kiedy Wi-Fi wróci na pokład pociągów.
20 Flirtów zaczęło kursować z pasażerami od grudnia 2015 roku. Kilka miesięcy później do ezt Stadlera dołączyło też 20 Dartów wyprodukowanych przez Pesę. 40 pociągów stanowiło i wciąż stanowi nową jakość w kategorii pociągów IC. Od początku na pokładzie bezprzedziałowych zespołów trakcyjnych dostępna była usługa Wi-Fi, która pozwalała na dość bezproblemowe surfowanie po internecie.
Od kilkunastu miesięcy jest z tym problem, a obecnie z Wi-Fi nie skorzystamy ani we Flirtach, ani w Dartach. Szczególnie dokuczliwy jest brak sygnału na trasie z Warszawy do Lublina, gdzie kursują Darty i gdzie sygnał GSM jest słaby na większości trasy i trudno jest skorzystać z internetu nawet we własnej komórce.
W październiku ubiegłego roku, po kilku miesiącach od momentu, kiedy Wi-Fi w ED160 i ED161 stało się fikcją,
PKP Intercity opublikowało „zapytanie ofertowe dotyczące modernizacji Wi-Fi” w jednostkach. Do dziś dla pasażerów nic z tego nie wynika. Spółka wciąż nie rozpisała przetargu na wymianę urządzeń czy ich utrzymanie.
– Obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia postępowania zakupowego, obejmujące między innymi wymianę informacji z producentami taboru, w celu określenia szczegółowych wymagań i warunków przeprowadzenia modernizacji systemu W-iFi – napisała Marta Ziemska z biura prasowego PKP Intercity.
Spółka nie informuje, kiedy możemy spodziewać się powrotu internetu do Flirtów i Dartów.