PKP Intercity zmieni przydział swoich jednostek elektrycznych do części tras. Za około dwa tygodnie Dartem dojedziemy do Bydgoszczy, a Flirtem – do Bielska-Białej. Jednostki wyprodukowane przez szwajcarski koncern Stadler częściej będą się też pojawiać w Łodzi.
Spora część pociągów dalekobieżnych kategorii InterCity jest obsługiwana jednostkami elektrycznymi Dart produkcji bydgoskiej Pesy i Flirt zbudowanymi w siedleckiej fabryce Stadlera. Z punktu widzenia pasażera oba te typy pojazdów – oznaczone odpowiednio jako ED161 i ED160 – prezentują podobny standard. Mają też porównywalną liczbę miejsc siedzących rozmieszczonych w obu przypadkach w ośmiu wagonach.
Dartem pod halę producenta Zmiana przydziału jednostek do poszczególnych tras na ogół ma więc jedynie kosmetyczne przełożenie na kształt oferty. Przewoźnik zapowiedział jednak korektę o wydźwięku w pewnym stopniu symbolicznym. Od wejścia w życie czerwcowej edycji rozkładu jazdy, czyli od 13 czerwca, Darty mają bowiem obsługiwać zamiast Flirtów połączenia relacji Warszawa – Bydgoszcz. Tymczasem jednostki te zostały wyprodukowane w zakładach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie dworca Bydgoszcz Główna.
– Zmiana dotyczy trzech par pociągów – mówi Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Zapowiada jednocześnie, że w zamian Flirty zostaną skierowane do obsługi części kursów na linii Warszawa – Łódź. Tam dziś większość połączeń obsługują Darty, łodzianie znają natomiast Flirty m.in. z tras do Krakowa, Poznania czy Gdyni.
Flirty zamiast Dartów na Podbeskidziu – Poza tym Flirt obsłuży pociąg IC „Daszyński” relacji Warszawa – Bielsko-Biała – Warszawa – informuje nasza rozmówczyni. Taka sama jednostka pojedzie także do Zwardonia przez Żywiec. W dni wolne trasa kursu jest bowiem wydłużona aż pod granicę ze Słowacją, a pociąg zapewnia dojazd w rejon Beskidu Żywieckiego.
PKP Intercity eksploatuje obecnie po 20 egzemplarzy obu z typów jednostek. Spółka spodziewa się przy tym dostaw kolejnych pojazdów Stadlera. Mają one wyruszyć m.in.
na trasę Lublin – Łódź – Poznań.
Więcej o czerwcowych zmianach w rozkładzie jazdy
piszemy tutaj.