Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dartem do Bydgoszczy, Flirtem w Beskidy. Czerwcowe zmiany w PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dartem do Bydgoszczy, Flirtem w Beskidy. Czerwcowe zmiany w PKP Intercity
fot. Kasper FiszerJednostka Pesa Dart
PKP Intercity zmieni przydział swoich jednostek elektrycznych do części tras. Za około dwa tygodnie Dartem dojedziemy do Bydgoszczy, a Flirtem – do Bielska-Białej. Jednostki wyprodukowane przez szwajcarski koncern Stadler częściej będą się też pojawiać w Łodzi.

Spora część pociągów dalekobieżnych kategorii InterCity jest obsługiwana jednostkami elektrycznymi Dart produkcji bydgoskiej Pesy i Flirt zbudowanymi w siedleckiej fabryce Stadlera. Z punktu widzenia pasażera oba te typy pojazdów – oznaczone odpowiednio jako ED161 i ED160 – prezentują podobny standard. Mają też porównywalną liczbę miejsc siedzących rozmieszczonych w obu przypadkach w ośmiu wagonach.

Dartem pod halę producenta

Zmiana przydziału jednostek do poszczególnych tras na ogół ma więc jedynie kosmetyczne przełożenie na kształt oferty. Przewoźnik zapowiedział jednak korektę o wydźwięku w pewnym stopniu symbolicznym. Od wejścia w życie czerwcowej edycji rozkładu jazdy, czyli od 13 czerwca, Darty mają bowiem obsługiwać zamiast Flirtów połączenia relacji Warszawa – Bydgoszcz. Tymczasem jednostki te zostały wyprodukowane w zakładach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie dworca Bydgoszcz Główna.

– Zmiana dotyczy trzech par pociągów – mówi Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Zapowiada jednocześnie, że w zamian Flirty zostaną skierowane do obsługi części kursów na linii Warszawa – Łódź. Tam dziś większość połączeń obsługują Darty, łodzianie znają natomiast Flirty m.in. z tras do Krakowa, Poznania czy Gdyni.

Flirty zamiast Dartów na Podbeskidziu

– Poza tym Flirt obsłuży pociąg IC „Daszyński” relacji Warszawa – Bielsko-Biała – Warszawa – informuje nasza rozmówczyni. Taka sama jednostka pojedzie także do Zwardonia przez Żywiec. W dni wolne trasa kursu jest bowiem wydłużona aż pod granicę ze Słowacją, a pociąg zapewnia dojazd w rejon Beskidu Żywieckiego.

PKP Intercity eksploatuje obecnie po 20 egzemplarzy obu z typów jednostek. Spółka spodziewa się przy tym dostaw kolejnych pojazdów Stadlera. Mają one wyruszyć m.in. na trasę Lublin – Łódź – Poznań.

Więcej o czerwcowych zmianach w rozkładzie jazdy piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5