Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dart uszkodzony w kwietniu 2017 roku będzie naprawiany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-07-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dart uszkodzony w kwietniu 2017 roku będzie naprawiany
Fot. ms, rynek-kolejowy
ED161 020, który uległ poważnym uszkodzeniom ponad 4 lata temu, doczeka się naprawy. Wykona ją producent pojazdu – Pesa Bydgoszcz.

Ostatni z wyprodukowanych Dartów doznał poważnego uszkodzenia podczas wykonywania kursu w relacji Lublin – Wrocław 14 kwietnia 2017 roku. W okolicach Krotoszyna, przejechał całą swoją długością nad ponad metrowym ubytkiem jednej z szyn z prędkością 78 km/h. Mimo to nie doszło do wykolejenia, nikomu z pasażerów nic się nie stało.

W lipcu 2019 roku pisaliśmy o tym, że „zakres prac w pojeździe został oficjalnie określony”, jednak aż do teraz nie udało się podpisać porozumienia między PKP Intercity a Pesą, która doprowadziłaby do rozpęcznia naprawy ED161 020. Właśnie dowiedzieliśmy się, że wykonawcą naprawy będzie Pesa (uzasadnienie przekazania zamówienia producentowi naprawy z wolnej ręki jest raczej oczywiste). Koszt naprawy? 11,1 mln złotych netto.

Nie znamy dokładnego zakresu prac, które wykonane muszą być na ezt, nieoficjalnie dowiedzieliśmy się już dwa lata temu, że w grę wchodzi wymiana wszystkich wózków w pojeździe. O to zapytaliśmy Pesę i PKP Intercity. Chcemy dowiedzieć się także, dlaczego proces skierowania pociągu do naprawy był tak długi, kto za niego zapłaci (za należyte utrzymanie torów odpowiada PKP PLK), a także kiedy zobaczymy ostatniego wyprodukowanego Darta na torach.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Lokomotywa wodorowa Pesy dopuszczona do ruchu

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy dopuszczona do ruchu

Jakub Madrjas 06 czerwca 2023

Pesa RegioFox na Rail Business Days w Ostrawie [zdjęcia]

Fotorelacje

Zobacz również:

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Tabor i technika

Elf 2 Kolei Śląskich na testach w Czechach

Jakub Madrjas, Przemysław Brych 25 lipca 2023

Zmiana w zarządzie Pesy

Biznes

Zmiana w zarządzie Pesy

Jakub Madrjas 24 lipca 2023

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Zintegrowany transport

Pesa wykona specjalną okleinę tramwaju dla Bydgoszczy

Redakcja/inf. pras 24 czerwca 2023

Lokomotywa wodorowa Pesy dopuszczona do ruchu

Tabor i technika

Lokomotywa wodorowa Pesy dopuszczona do ruchu

Jakub Madrjas 06 czerwca 2023

Pesa RegioFox na Rail Business Days w Ostrawie [zdjęcia]

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5