Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ČD Cargo zamówiły Vectrony ze spalinowym silnikiem dojazdowym
fot. Siemens
Państwowy przewoźnik czeski ČD Cargo zamówił w Siemens Mobility dwie lokomotywy elektryczne Vectron AC ze spalinowym silnikiem dojazdowym.. Przewoźnik planuje wykorzystywać lokomotywy w przewozach towarowych w Czechach, Austrii, Niemczech, na Węgrzech i Słowacji. Siemens Mobility będzie serwisował lokomotywy przez cztery lata.

To pierwsze zamówienie na lokomotywy, które mogą być eksploatowane w trybie 15 kV lub 25 kV lub w trybie Last Mile, do pokonywania końcowego odcinka bez zasilania trakcyjnego. W tym celu lokomotywy Vectron AC są wyposażone w moduł zasilania diesla (DPM). Składa się on z generatora spalinowo-elektrycznego, umieszczonego wraz z osprzętem i zbiornikiem paliwa w lokomotywie, zdolnego do dostarczenia energii elektrycznej do napędu trakcyjnego i pomocniczego lokomotywy (niezależna trakcja spalinowo-elektryczna, 180 kW mocy silnika spalinowego) - podaje producent.

- Obecnie w ramach naszego austriackiego oddziału korzystamy z trzech dzierżawionych lokomotyw z technologią spalinową ostatniej mili. Bardzo pozytywne doświadczenia z tą technologią, która eliminuje konieczność użycia innej lokomotywy manewrowej podczas dojazdów w większości przypadków sieci bocznic naszych klientów, wzmocniły naszą decyzję o ich nabyciu. Mamy bardzo dobre doświadczenia z lokomotywami Siemens Vectron na czele naszych pociągów, dlatego cieszymy się, że nasza flota powiększy się o kolejne dwie maszyny, teraz z technologią DPM. Zakup nowych lokomotyw interoperacyjnych jest częścią naszej długofalowej koncepcji odnowy floty i zrównoważonego rozwoju, w ramach której m.in. co roku pozyskujemy co najmniej 10 nowych lokomotyw o podobnych parametrach. Vectron AC z DPM przenosi interoperacyjność tego typu lokomotywy, a w rzeczywistości całej naszej floty lokomotyw, o krok dalej - mówi Tomáš Tóth, prezes zarządu ČD Cargo, a.s cytowany w komunikacie.

- Vectron AC z Diesel Power Module (DPM) to świetna inwestycja w przyszłość zrównoważonego kolejowego transportu towarowego. Umożliwia szybkie i tanie pokonywanie krótkich niezelektryfikowanych odcinków na początku lub końcu trasy pociągu towarowego. W rezultacie jedna lokomotywa elektryczna może przewieźć pociąg towarowy na całej długości jego trasy bez konieczności stosowania dodatkowych lokomotyw manewrowych. Eksploatacja tych lokomotyw zwiększa atrakcyjność i ekonomiczność kolejowego transportu towarowego. Dlatego są one skutecznym narzędziem do realizacji celu, jakim jest konwersja transportu towarowego z drogowego na elektryczny kolejowy. Tym samym przyczyniają się do znacznego zmniejszenia zużycia energii oraz emisji dwutlenku węgla i zanieczyszczeń szkodliwych dla zdrowia - dodaje Roman Kokšal, dyrektor zarządzający Siemens Mobility Czech Republic.

Jak podaje Siemens, Vectron AC z Diesel Power Module (DPM) ma masę 90 ton. Lokomotywa jest przystosowana do napięcia zasilania 15 kV i 25 KV AC i jest wyposażona w europejskie urządzenia ochrony pociągów ETCS Level 2 Baseline 3, w tym dopuszczenia już przyznane dla obu typów linii ETCS Zarządu Kolei oraz dla innych linii ETCS w Europie. Dodatkowo zainstalowane są krajowe urządzenia bezpieczeństwa PZB, LZB i Mirel. Lokomotywa posiada już dopuszczenia do eksploatacji w Czechach, Słowacji, Niemczech, Austrii i na Węgrzech.

Jak informuje Siemens, ČD Cargo eksploatuje już w swojej flocie 12 własnych lokomotyw Vectron MS, a kolejne ma na razie w leasingu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

Zobacz również:

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Vectron na nietypowych testach w Żmigrodzie [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 lipca 2023

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

Tabor i technika

Siemens z zamówieniem na Vectrony za 300 mln euro

inf. pras oprac. JM 11 maja 2023

Jest 25 Vectronów w PKP Cargo. Dostawy zakończone

Tabor i technika

Vectron otrzymuje zgodę na cały Korytarz Skandynawski

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5