Komisja Europejska wyraziła zgodę na przejęcie udziałów spółki Thif przez Koleje Francuskie. Doprowadzi to do przejęcia marki Thalys przez SNCF. Mówi się o końcu tej marki.
Komisja Europejska nie widzi przeszkód w przejęciu udziałów Thif przez SNCF. – Komisja stwierdza, że proponowana koncentracja nie wywoła żadnych obaw o zaburzenie rynku, biorąc pod uwagę ograniczony wpływ przewozów na strukturę rynku – zauważyli unijni urzędnicy. W praktyce doprowadzi to do koncentracji w rękach Francuzów dwóch dużych przewoźników – Thalysa i Eurostara.
Eurostar uniknął wcześniej bankructwa z uwagi
na finansową pomoc rządu francuskiego. Od 7 lat większościowy pakiet akcji jest w rękach SNCF, jednak siedziba spółki pozostawała w Londynie. Teraz się to zmieni – Eurostar przeniesie swoją siedzibę do Brukseli (Koleje Belgijskie posiadają nieco ponad 18% akcji Eurostaru).
Jest bardzo prawdopodobne, że zarówno przewoźnik operujący pod kanałem La Manche i łączący Anglię z Francją (Eurostar), jak i Thalys łączący Paryż z Brukselą i Paryż z Zagłębiem Ruhry, będą unifikowani. Mówiło się o powołaniu nowej marki pod roboczą nazwą Green Speed, jednak teraz bardziej prawdopodobna jest opcja likwidacji marki Thalys i pozostawienia nazwy Eurostar dla obu przewoźników.