PKP Cargo są blisko pozyskania kolejnego dużego kontraktu. Tym razem chodzi o przewozy węgla dla grupy Tauron Ciepło. Oferta spółki jest tańsza od niemieckiej i czeskiej konkurencji – i, jak twierdzi zarząd PKP Cargo, została uznana za najlepszą.
Największy (wciąż) kolejowy przewoźnik towarowy na polskim rynku wziął udział w postępowaniu ogłoszonym przez Tauron Ciepło. Dla celów udziału w postępowaniu PKP Cargo zawiązały konsorcjum z jedną ze swoich spółek-córek – PKP Cargo Service. O to samo zamówienie ubiegały się DB Cargo Polska i CD Cargo Poland.
Przedmiotem zamówienia jest przewóz 465 tysięcy ton węgla do elektrowni Tauronu w Katowicach, Cieszynie, Tychach i Bielsku-Białej. Łączna wartość brutto złożonych przez konsorcjum ofert wyniosła 14 555 881,50 zł. 20 sierpnia zarząd PKP Cargo w restrukturyzacji – jak ogłosił – „powziął informację”, że obie jego oferty uznano za najlepsze.
Kluczowym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu Tauron Ciepło była właśnie cena. Z tego powodu „Zarząd uznał, że wybór oferty PKP CARGO S.A. i podpisanie umowy jest wysoce prawdopodobne” – informuje spółka. Jeśli tak się stanie, będzie to kolejny – po
koncernie ArcelorMittal – duży podmiot, który powierzy transport swoich ładunków PKP Cargo w restrukturyzacji.
Dla pogrążonej w kryzysie spółki każdy przychód jest na wagę złota. Z drugiej strony – wobec obserwowanego od lat
spadku znaczenia masowych przewozów surowców i zapowiadanej dekarbonizacji gospodarki – transport węgla nie jest przyszłościowym segmentem rynku. Przewoźnicy, którzy chcą się rozwijać i wzmacniać swoją pozycję, powinni koncentrować się raczej na
przewozach intermodalnych.