Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Czy ruszy modernizacja linii Rzeszów-Warszawa?!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, Rzeszów, 25 stycznia 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Czy ruszy modernizacja linii Rzeszów-Warszawa?!
Jeżeli województwo świętokrzyskie nie włączy się do prac przy budowie trasy Rzeszów-Warszawa, to do stolicy mieszkańcy Województwa Podkarpackiego wciąż jeździć będą okrężną drogą.

O modernizacji trasy Rzeszów-Warszawa przez Kolbuszową, Tarnobrzeg i Radom mówi się już od dawna. I nic dziwnego skoro teraz do Warszawy z Rzeszowa pociągi jeżdżą przez Kraków, a podróż trwa zamiast czterech, nawet siedem godzin.

W ubiegłym roku na Podkarpaciu wyremontowano 60-kilometrowy odcinek tej trasy z Rzeszowa do Kolbuszowej. Na kolejne 25 km do Ocic są pieniądze w budżecie państwa. Modernizację swojego odcinka planuje też województwo mazowieckie. Kolejarze jednak alarmują, że te prace nie będą miały sensu, jeśli nie włączy się do nich Województwo Świętokrzyskie. Odcinek tej trasy na Kielecczyźnie to ponad 130 km. Ruch pociągów odbywa się tam tylko ze Skarżyska-Kamiennej do Ostrowca Świętokrzyskiego, i to z prędkością 30-50 km/h.

Tory są w opłakanym stanie, pochodzą z lat 70. Trzeba je wymienić, podobnie jak podkłady kolejowe. Gdyby te prace zostały wykonane, pociągi mogłyby jeździć z prędkością 100 km/h, ale potrzeba na to co najmniej 130 mln zł.

16 stycznia w Rzeszowie odbyło się spotkanie PLK z przedstawicielami urzędu marszałkowskiego. Z Kielc nikt nie przyjechał. PLK zadeklarowało 3 mln zł, tyle samo Podkarpacie. Na wstępne prace przygotowawcze potrzeba jeszcze 3 mln zł. - Te pieniądze powinno wyłożyć Woj. Świętokrzyskie. Ale widzimy, że choć w ubiegłym roku było zainteresowane pracami, teraz podchodzi do tego niechętnie - mówi Borowiec i dodaje: - Przeznaczenie takich pieniędzy nie oznacza od razu zobowiązania do wydania kolejnych 130 mln zł. Zresztą, jak pokazuje przykład podkarpacki, środki można uzyskać z Unii albo budżetu państwa.

- Nie ma jeszcze żadnych ostatecznych ustaleń dotyczących modernizacji tej trasy kolejowej. Zastanawiamy się nad tym, ale koszt przedsięwzięcia jest ogromny - mówi Zdzisław Wrzałka, wicemarszałek województwa świętokrzyskiego.

Tymczasem PLK ostrzega, że jeśli na świętokrzyskim odcinku linia kolejowa nie będzie remontowana, to za parę lat trzeba będzie ją zamknąć. Co ważne, coraz więcej firm upomina się, by mogły tamtędy jeździć pociągi towarowe m.in. do Petrotanku w Widełce. Przez Ocice zamiast przez Kraków chce też jeździć Lotos Kolej.

Kolej zapowiada spotkania z samorządowcami w miejscowościach, które leżą przy tej linii. Liczy na ich poparcie.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5