Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czy przejazdy kolejowo-drogowe można zastąpić wiaduktami?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
06-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Fundacja ProKolej

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czy przejazdy kolejowo-drogowe można zastąpić wiaduktami?
fot. PKP PLK
Średnio, co 2 dni dochodzi w Polsce do kolizji i wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. Najczęstszą ich przyczyną jest brawura i ignorowanie przepisów przez użytkowników dróg. Stąd pojawiają się w przestrzeni publicznej postulaty automatyzacji nadzoru nad kierowcami, ale i przebudowy wszystkich skrzyżowań na dwupoziomowe. Między innymi o tym które z tych rozwiązań są racjonalne i wykonalne dyskutować będą 9 września eksperci i goście jubileuszowej konferencji „Przejazdy kolejowo-drogowe 2024”.

Konferencja przejazdowa to cykliczne spotkanie poświęcone tematyce skrzyżowań infrastruktury kołowej i kolejowej. Co roku jest ona okazją do prezentacji najnowszych rozwiązań organizacyjnych i technologicznych oraz szerszej dyskusji o inwestycjach w bezpieczeństwo i ich realnych efektach. Dlatego w programie jubileuszowej, dziesiątej edycji przewidziano prezentacje obejmujące planowane zmiany prawa i praktyków pracujących nad innowacjami umożliwiającymi zwiększenie efektywności inwestycji. W programie przewidziane są również wystąpienia przybliżające najnowszą nowelizację rozporządzenia ws. warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych oraz bocznic z drogami i ich usytuowanie.

– Doświadczenia zarządców infrastruktury i przewoźników pokazują, że aktywne zabezpieczenia znacznie poprawiają poziom bezpieczeństwa, ale nie eliminują wszystkich zagrożeń. Dlatego w tym roku będziemy rozmawiać o rozwiązaniach technicznych i organizacyjnych które mogą skutecznie eliminować sytuacje kolizyjne. Czas zastanowić się, jak podzielić się odpowiedzialnością za inwestycje w infrastrukturę i oraz nadzór nad przestrzeganiem przepisów regulujących ruch na przejazdach – mówi Jakub Majewski, Prezes Fundacji ProKolej, organizator konferencji „Przejazdy kolejowo-drogowe 2024”.

Ciekawym akcentem, który przewidziano w programie tegorocznego wydarzenia są dwie debaty z udziałem gości spoza środowiska kolejowego oraz publiczności. Jedna, ma rozwinąć na podstawie dziesięcioletnich obserwacji kwestię trwałości i efektywności inwestycji w infrastrukturę obsługującą bezpośredni styk systemu kolejowego i drogowego, a druga zweryfikować tezę o możliwość przebudowy skrzyżowań jednopoziomowych na dwupoziomowe.

– Jako remedium na problem wypadków na przejazdach pojawia się często w przestrzeni publicznej postulat aby kolej zastąpiła je po prostu wiaduktami. Rzecz w tym, że jest to rozwiązanie kosztochłonne i chętnie zgłaszane przez środowiska, które nie zamierzają partycypować w kosztach takich inwestycji. Pytanie czy jest to rozwiązanie racjonalne i efektywne? Za przykład niech posłuży porównanie do rzek. Czy należy inwestować w mosty dla każdej drogi i dojazdu do pól nie licząc się z budżetem i skalą ruchu, czy może jednak zaprojektować przeprawy w racjonalnych odległościach przyjmując, że nie zawsze uda się pokonać przeszkodę po linii prostej – pyta w ramach wprowadzenia do dyskusji Jakub Majewski.

Jubileuszowa konferencja „Przejazdy Kolejowo-drogowe 2024” odbędzie się 9 września 2024 r. w Centrum Konferencyjnym „Zielna”, przy ul. Zielnej 37 w Warszawie. Szczegółowy program, warunki uczestnictwa i formularz umożliwiający zgłoszenie udziału znajdują się na stronie internetowej wydarzenia
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Manewry Ratowniczo-Taktyczne Tactical Public Rescue 2024

Pasażer

Manewry Ratowniczo-Taktyczne Tactical Public Rescue 2024

Straż Ochrony Kolei/insp. Piotr Żłobicki 05 sierpnia 2024

Talgo odrzuca ofertę Skody

Biznes

Talgo odrzuca ofertę Skody

Roman Czubiński 05 sierpnia 2024

Trzy lokomotywy PKP Intercity uszkodzone po kolizji w Krakowie

Tabor i technika

Organizacje branżowe apelują w sprawie niedosłyszących maszynistów

Prawo i polityka

Zobacz również:

Manewry Ratowniczo-Taktyczne Tactical Public Rescue 2024

Pasażer

Manewry Ratowniczo-Taktyczne Tactical Public Rescue 2024

Straż Ochrony Kolei/insp. Piotr Żłobicki 05 sierpnia 2024

Talgo odrzuca ofertę Skody

Biznes

Talgo odrzuca ofertę Skody

Roman Czubiński 05 sierpnia 2024

Trzy lokomotywy PKP Intercity uszkodzone po kolizji w Krakowie

Tabor i technika

Organizacje branżowe apelują w sprawie niedosłyszących maszynistów

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5