Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czy powstanie dziesiąty wlot do Poznańskiego Węzła Kolejowego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czy powstanie dziesiąty wlot do Poznańskiego Węzła Kolejowego?
fot. Kasper FiszerStacja Międzychód w 2010 roku
Obecnie w stanie degradacji – linia kolejowa nr 363 – posiada zatwierdzoną przez Marię Wasiak, byłą minister infrastruktury, decyzję o fizycznej likwidacji. Mowa tutaj o podpoznańskim odcinku Rokietnica – Międzychód. Dzisiaj resort mówi stanowcze nie dla likwidacji jakichkolwiek linii kolejowych, tym bardziej, że wspomniana już trasa jest fragmentem najkrótszego ciągu Poznań – Gorzów Wlkp.

Z końcem 2015 roku PKP PLK przygotowywały procedurę przetargową na fizyczną likwidację linii 363 na odcinku Rokietnica – Międzychód. Zgodę na rozbiórkę wydała ówczesna minister infrastruktury – Maria Wasiak. Ten 63-kilometrowy odcinek od lat nie służy już żadnym pociągom – planowe kursy pasażerskie zlikwidowano w 1999 roku, niedługo później przejechał tamtędy ostatni skład towarowy. Od dekady trasa jest nieprzejezdna.

Co z likwidacją?

Decyzja o rozbiórce jest konsekwencją zaprzestania utrzymywania szlaku już przed kilkoma laty. – 24 października 2011 roku linia kolejowa nr 363 została przekazana do PKP SA. Tym samym linia została zdjęta ze stanu Polskich Linii Kolejowych – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK.

Teraz pojawiła się jednak szansa na przywrócenie funkcjonowania tej linii, bowiem procedura likwidacji linii nr 363 została przez PKP SA wstrzymana. – Nie zakłada się dalszej likwidacji linii kolejowych. Taką decyzję podjął Andrzej Bittel – przyznał w lokalnych mediach w Wielkopolsce Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury i Budownictwa. Decyzja ta ma także swoje odzwierciedlenie w przygotowywanym właśnie przez resort wieloletnim programie utrzymaniowym linii kolejowych w Polsce. – W ramach prowadzonych obecnie prac nad programem nie zakłada się dalszej likwidacji linii kolejowych będących w zarządzie PKP PLK, przy jednoczesnym utrzymaniu na nich przejezdności – czytamy w odpowiedzi Bittela.

Potrzebne analizy

Informacje te potwierdza PKP SA. – Decyzja o rozbiórce linii 363 została wstrzymana. Obecnie trwają analizy dotyczące przyszłości tej linii – podaje Maciej Bułtowicz z biura prasowego PKP SA.

– Daje to szanse na odtworzenie tej linii i zapewnienie w przyszłości ruchu pociągów – mówi w wielkopolskich mediach Michał Beim, członek zarządu PKP SA. Linia kolejowa nr 363 jest fragmentem najkrótszego ciągu Poznań – Gorzów Wlkp. Mieszkańcy tych okolic skazani są dojeżdżać do Poznania wyłącznie samochodem drogą krajową nr 92 – przeważnie w korkach – lub komunikacją autobusową. Reaktywacja linii Rokietnica – Międzychód pozwoliłaby jednak na stworzenie dziesiątego już wlotu do Poznańskiego Węzła Kolejowego i sprawny dojazd do stolicy Wielkopolski. Zanim jednak dojedzie do reaktywacji tej linii, potrzebna jest analiza, jak wielu pasażerów z niej skorzysta. Według wstępnych wyliczeń, remont infrastruktury na tym odcinku mógłby się zamknąć w granicach 200 mln zł. Jednak finansowanie mogłoby być zapewnione dopiero po 2020 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Kasper Fiszer 17 lipca 2023

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

inf. prasowa PKP SA 14 czerwca 2023

Grupa PKP zapowiada kolejne inwestycje

Biznes

Grupa PKP zapowiada kolejne inwestycje

Redakcja 09 czerwca 2023

Niebawem remonty kolejnych dworców w województwie łódzkim

Infrastruktura

Zobacz również:

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Pasażer

Łódź Kaliska: Dworzec tymczasowy od września

Kasper Fiszer 17 lipca 2023

Grupa PKP zaprezentowała wyniki finansowe za 2022 rok

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

Biznes

Grupa PKP rozwija współpracę transatlantycką

inf. prasowa PKP SA 14 czerwca 2023

Grupa PKP zapowiada kolejne inwestycje

Biznes

Grupa PKP zapowiada kolejne inwestycje

Redakcja 09 czerwca 2023

Niebawem remonty kolejnych dworców w województwie łódzkim

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5