Partnerzy serwisu:
Pasażer

Czy pociągi regionalne pojadą z Ostrołęki do Białegostoku? Droga jest daleka

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Czy pociągi regionalne pojadą z Ostrołęki do Białegostoku? Droga jest daleka
fot. gov.plDworzec w Białymstoku
Choć samorząd województwa mazowieckiego jest wstępnie zainteresowany uruchomieniem pasażerskich połączeń regionalnych w kierunku Białegostoku, mimo zapowiadanych prac infrastrukturalnych wykorzystanie międzyregionalnego ciągu Ostrołęka – Łapy wciąż nie jest pewne. Wstępne rozmowy nie zakończyły się konkretnymi ustaleniami. Nie wiadomo więc np., jaki tabor mógłby kursować pomiędzy stolicą Podlasia a północną częścią administracyjnego Mazowsza.

Już za kilka tygodni pociągi regionalne mają wrócić po wieloletniej przerwie na trasę z Ostrołęki w kierunku stacji Chorzele. Województwo mazowieckie chciałoby wydłużyć kursy aż do Szczytna i Olsztyna, ale na razie województwo warmińsko-mazurskie udziela na ten temat wymijających odpowiedzi:
W perspektywie kilku kolejnych lat Ministerstwo Infrastruktury zamierza zaś wznowić kursowanie pociągów dalekobieżnych po linii nr 36 wybiegającej z Ostrołęki do Łap. Pojadą tamtędy prawdopodobnie pociągi łączące Warmię i Mazury z Białymstokiem. Tym samym Ostrołęka przestanie być stacją końcową na stosunkowo mało obciążonej ruchem trasie z Tłuszcza, a na powrót stanie się istotnym węzłem kolejowym w północno-wschodniej części kraju.

Czy samorządy wykorzystają linię nr 36?

Linia nr 36 na odcinku z Ostrołęki do Śniadowa znajduje się w dobrym stanie technicznym. Jej dalszy fragment do Łap ma zaś być modernizowany w ramach programu Kolej Plus, bo województwo podlaskie planuje odtworzyć dawny ciąg Białystok - Łapy – Śniadowo – Łomża, choć zakres inwestycji ma zostać zmniejszony w stosunku do pierwotnych założeń. Mimo ograniczenia zadania przewidzianego w ramach rządowego programu za kilka lat cała trasa z Ostrołęki do Łap powinna prezentować wysoki standard techniczny. Czy poza pociągami dalekobieżnymi PKP Intercity pojadą tamtędy także kursy regionalne?

Władze województwa mazowieckiego przypominają, że spotkały się w tej sprawie z przedstawicielami województwa podlaskiego, władzami PKP PLK i CPK oraz lokalnymi samorządowcami. Podczas rozmów z lipca zeszłego roku Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zadeklarował uruchomienie pociągów na swoim odcinku linii 36. Później złożył zaś wniosek do programu Kolej Plus, tym samym zapewniając o zamiarze organizacji co najmniej czterech par codziennych pociągów z Białegostoku do Łomży. – Decyzja o ewentualnym uruchomieniu połączenia kolejowego Ostrołęka – Śniadowo zostanie podjęta po zakończeniu prac w ramach programu Kolej Plus – stwierdza natomiast Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

Problemy? Infrastrukturalne i taborowe

Samorząd podkreśla także, że czeka na finalizację prac koncepcyjnych dotyczących inwestycji w rejonie Ostrołęki zapowiadanych przez Centralny Port Komunikacyjny. – Ten ma wkrótce zaprezentować wariant inwestorski nowej linii Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. – Aktualnie stan infrastruktury punktowej, np. perony na stacji Śniadowo, uniemożliwia uruchamianie rozkładowych połączeń pasażerskich – oceniają służby prasowe marszałka województwa mazowieckiego. Wydaje się jednak pewne, że w tym zakresie zajdą wkrótce spore zmiany.

Do ustalenia pozostają zaś kwestie taborowe. – W zależności od stopnia realizacji projektów związanych z elektryfikacją linii należałoby zapewnić obsługę taborem elektrycznym, spalinowym lub hybrydowym – usłyszeliśmy w UMWM. Region zaznacza przy tym, że w grę wchodziłyby zarówno pojazdy spalinowo-elektryczne, jak i akumulatorowe.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5