Partnerzy serwisu:
Pasażer

Czy obsługa międzynarodowych pociągów PKP Intercity musi znać angielski?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Czy obsługa międzynarodowych pociągów PKP Intercity musi znać angielski?
Fot. M. Szymajda
W ostatnich latach zwiększyła się liczba pociągów międzynarodowych kursujących do Niemiec. Pasażerowie zwracają nam uwagę, że nie wszystkich komunikaty wygłaszane są w dwóch językach.

W połowie roku PKP Intercity uruchomiło szósty pociąg w relacji Warszawa – Berlin, kilkanaście miesięcy wcześniej reaktywowano pociąg Wawel, który łączy Przemyśl, Kraków, Katowice, Wrocław i Zieloną Górę z Berlinem. Z konieczności musiała wzrosnąć liczba osób w obsłudze konduktorskiej, która zna język angielski. Nasi czytelnicy zwracają uwagę, że nie zawsze komunikaty wygłaszane są jednak dwujęzycznie.

– Czy wiadomo może, czy w pociągu międzynarodowym typu BWE obsługa konduktorska musi komunikować tez w języku angielskim? Dość często jeżdżę na tej trasie i naprawdę zdecydowana większość nie zapowiada komunikatów po angielsku ani nie odpowiada na pytania pasażerów. Pasażerowie prędzej znajdą pomoc u obsługi Wars lub u innych pasażerów – napisał do nas czytelnik. Z naszych obserwacji wynika, że takie sytuacji są nieczęste, ale się zdarzają. Jak wygląda w praktyce dobór załóg do pociągów międzynarodowych?

– We wszystkich kategoriach pociągów międzynarodowych procedura wygłaszania komunikatów zakłada ich wygłaszanie w języku polskim i angielskim. W pociągach BWE alternatywnie dopuszczalny jest język niemiecki – napisała Justyna Moskalewicz – Aderek z biura prasowego PKP Intercity.

– W celu zapewnienia informacji dla podróżnych w pociągach międzynarodowych w języku obcym, do obsługi tych pociągów wyznaczani są pracownicy ze znajomością języka angielskiego, co najmniej na poziomie pozwalającym poprawne wygłoszenie komunikatów zgodnie z przyjętymi wzorami. Procedura dotyczy wszystkich pociągów międzynarodowych w całej ich relacji i wszystkich pracowników drużyn konduktorskich, obsługujących te pociągi – dodała.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wraca marka Berlin – Warszawa Express

Tabor i technika

Wraca marka Berlin – Warszawa Express

Michał Szymajda 17 września 2022

Z Warszawy do Berlina bez wagonu restauracyjnego

Pasażer

Z Warszawy do Berlina bez wagonu restauracyjnego

Martyn Janduła 09 grudnia 2016

UTK: Maszyniści BWE mogą wymieniać się w czasie jazdy

Prawo i polityka

UTK: Maszyniści BWE mogą wymieniać się w czasie jazdy

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 lutego 2015

Zobacz również:

Wraca marka Berlin – Warszawa Express

Tabor i technika

Wraca marka Berlin – Warszawa Express

Michał Szymajda 17 września 2022

Z Warszawy do Berlina bez wagonu restauracyjnego

Pasażer

Z Warszawy do Berlina bez wagonu restauracyjnego

Martyn Janduła 09 grudnia 2016

UTK: Maszyniści BWE mogą wymieniać się w czasie jazdy

Prawo i polityka

UTK: Maszyniści BWE mogą wymieniać się w czasie jazdy

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 lutego 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5