fot. MS, Rynek KolejowyNowe lubelskie Impulsy 2 na stacji w Lublinie
Podczas przekazania do eksploatacji nowych Impulsów 2, których na Lubelszczyźnie łącznie będzie 9, rozmawialiśmy z wicemarszałkiem Michałem Mulawą o perspektywach rozwoju połączeń w tym regionie.
– W ramach programu Kolej Plus zgłosiliśmy potężne inwestycje. Jesteśmy zdeterminowani, aby w naszym województwie przeprowadzić rewolucję kolejową. Znaczące pozytywne zmiany planujemy w perspektywie 2030 roku. Chcielibyśmy wybudować nowy odcinek linii kolejowej z Chełma do Włodawy, chcemy zelektryfikować linię do Łukowa oraz zmodernizować i zelektryfikować linię do Zamościa. Najpotężniejszy projekt dotyczy kolei na trasie Kraśnik – Janów Lubelski – Biłgoraj – powiedział. Przyznał, że kolej w regionie miała w poprzednich latach znaczenie marginalne, na co wpływały m.in. liczne remonty prowadzone przez zarządcę infrastruktury – PKP PLK. a także tabor operatora, który w tym regionie odbiega od standardów XXI wieku.
– Inwestycje w tabor są po to, aby kolej zaistniała w świadomości mieszkańców Lubelszczyzny. Mam nadzieję, że wspólnie z Polregio i PKP PLK, uda nam się przekonać pasażerów do wyboru tego środka transportu – powiedział, wskazując na potencjał zmodernizowanej linii z Lublina do Warszawy.
Z Warszawy do Lublina Impulsem 2?
– Analizujemy takie możliwości, współpracujemy z Polregio i PKP Intercity. Na pewno będziemy chcieli w tym kierunku pójść – dodał Mulawa. Na pytanie, czy województwo rozważy wydłużenie dwuczłonowych „Impulsów”, wskazał, że taka możliwość będzie rozważana, jeśli liczba pasażerów w regionie zacznie się zwiększać.
To samo podkreślał też Zbigniew Konieczek – prezes Newagu. – Już teraz pomyśleliśmy o tym i zbudowaliśmy je Impulsy 2 dla Lubelszczyzny w taki sposób, aby w przyszłości możliwe było ich wydłużenie o dodatkowy jeden, lub nawet dwa człony – powiedział szef Newagu.
Potencjał linii do Lublina
Obecnie rozkład jazdy na trasie Warszawa – Lublin, choć poprawił się, daleki jest od ideału. Pociągi po zmodernizowanych torach wciąż nie mogą jeździć z prędkością 160 km/h, a ze względu na modernizację warszawskiego węzła kolejowego część z nich dojeżdża tylko do Warszawy Wschodniej, lub omija centrum stolicy zatrzymując się na stacji Warszawa Gdańska. Średni czas przejazdu to 2 godziny i 5 minut, choć już teraz można go skrócić co najmniej o kilka minut. PKP Intercity utrzymuje za to na trasie atrakcyjny cennik. Za bilet z Warszawy do Lublina zapłacimy tylko 30 złotych i 90 groszy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.