Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czy modernizację elementów CMK należało lepiej zgrać w czasie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czy modernizację elementów CMK należało lepiej zgrać w czasie?
Rys. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują w przyszłym roku cztery wiadukty i dziesięć przepustów na trasie Idzikowice – Opoczno Południe. Dlaczego prace nie są wykonywane już teraz, przy okazji przebudowy stacji w Opocznie?

Jak informowaliśmy, PKP PLK rozpisały przetarg na projekt i modernizację 14 obiektów inżynieryjnych znajdujących się na Centralnej Magistrali Kolejowej. PKP PLK opublikowała w tym tygodniu informację prasową na temat inwestycji. 

Powyżej 200 km/h

Jak czytamy, obiekty będą przystosowane do prędkości przejazdu pociągów powyżej 200 km/h. Inwestycja obejmuje rozbiórkę i budowę 4 nowych wiaduktów oraz 10 przepustów. Roboty zaplanowano w przyszłym roku. W ramach zadania przewidziano również wykonanie przebudowy dróg tzw. technologicznych wzdłuż linii kolejowej nr 4 na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd., która umożliwi szybki dojazd w przypadku usterek.

Jak informuje PLK, efektem prac będzie lepsza przepustowość linii, co wpłynie na poprawę oferty przewozowej i wyższy poziom bezpieczeństwa podróży. Obecnie, przed modernizacją, dopuszczalna prędkość pociągów na tym odcinku to 160 km/h. Po przebudowie obiekty będą przystosowane do przejazdu pociągów pasażerskich na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd. z prędkością powyżej 200 km/h, co wpłynie na skrócenie czasu przejazdu.

Projekt „Modernizacja 14 szt. obiektów inżynieryjnych wraz z przebudową dróg technologicznych na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd.” będzie realizowany w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Finansowanie inwestycji zaplanowano ze środków krajowych.

Dlaczego nie teraz? 

Obecnie na stacji Opoczno Południe budowany jest drugi nowy peron i przejście podziemne oraz trwa przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, która usprawni obsługę pociągów. Prace powstają do grudnia i powodują utrudnienia na odcinku Idzikowice –Opoczno Płd. – tym samym, na którym w przyszłym roku będą realizowane prace. Dlaczego zatem PLK nie wykorzystuje obecnych zamknięć torowych również do przebudowy obiektów? 

Jak odpowiada Magdalena Janus z biura prasowego PKP PLK, w ramach trwającej przebudowy stacji Opoczno Południe tory nr 1 i 2 na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd. są zamykane w przerwach między pociągami w porze nocnej trwającej ok. 6 godzin. – Planowana modernizacja 14 obiektów jest inwestycją, która wymaga dłuższych (po 130-150 dni) zamknięć całodobowych toru 1, a następnie toru nr 2 – wyjaśnia.

Jak dodaje, inwestycja została zaplanowana równocześnie z modernizacją stacji Idzikowice w 2019 r., gdzie z uwagi na obszerny zakres inwestycji również konieczne będą dłuższe zamknięcia całodobowe. – Wykonawca dokumentacji projektowej przekazał PLK komplet dokumentów, w tym pozwolenie na budowę, które umożliwiają realizację inwestycji według planowanego przez PLK harmonogramu. W trakcie prowadzenia robót budowlanych, ruch pociągów na szlaku Idzikowice – Opoczno Płd. będzie się odbywał jednotorowo po sąsiadującym z pracami torze – informuje przedstawicielka spółki.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

250 km/h na CMK: Będą ekrany i odstraszacze zwierząt

Innowacje

Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor

Infrastruktura

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Jakub Madrjas 17 lipca 2023

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

Fotorelacje

Rozjazdy high speed dostarczone na CMK

inf. pras oprac. JM 02 czerwca 2023

250 km/h na CMK: Będą ekrany i odstraszacze zwierząt

Innowacje

Trwa modernizacja CMK. Ograniczenie prędkości i jeden tor

Infrastruktura

Wymiana uszkodzonych rozjazdów na CMK nie nastąpi szybko

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5