Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", cztery jednostki 14WE produkcji nowosądeckiego Newagu mogą w najbliższym czasie zmienić właściciela.
Do tej pory były wynajmowane przez Industial Division innym przewoźnikom, a przewoźnikiem, który je
w ostatnim czasie użytkował najdłużej, były Koleje Śląskie. Teraz jednostki miałyby trafić do spółki Polregio. Najprawdopodobniejszą opcją byłaby ich sprzedaż. Sama jednostka 14WE też nie jest nowym pojazdem, a wykonanym w 2005 roku. Chociaż wnętrze wygląda nowocześnie i wyposażone jest m.in. w klimatyzację oraz windy dla pasażerów na wózkach, pojazd powstał w oparciu o jednostkę serii EN57. Ta przez dekady dominowała na polskich torach.
Industial Division od tygodnia nie odpowiedział na nasze pytania. Polregio z kolei, nie potwierdziło, ale też nie zaprzeczyło, że chce kupić wspomniane jednostki.
– Spółka jest zainteresowana pozyskaniem zmodernizowanego i nowoczesnego taboru, tak elektrycznych zespołów trakcyjnych jak i pojazdów dedykowanych dla linii niezelektryfikowanych. W tym celu pod uwagę są brane pod uwagę wszystkie dostępne możliwości – przekazał Jakub Leduchowski, rzecznik Polregio.
Warto wspomnieć, że jednym z
głównych wyzwań dla tego przewoźnika jest wymiana taboru. Mówił o tym podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu Krzysztof Pietrzykowski, prezes zarządu Polregio. Spółka nadal posiada wiele elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57, które poddawane były w ostatnich latach modernizacjom. Liczba nowych pociągów jest nadal bardzo niewielka.