Rozpoczyna się remont linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom. Czy trasa będzie po jego zakończeniu wykorzystywana przez pociągi dalekobieżne? Na razie nie wiadomo, czy w rozkładzie jazdy pozostanie choćby jedyny realizowany tam obecnie kurs.
W sierpniu PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o podpisaniu umowy na modernizację jednego z torów linii kolejowej nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom pomiędzy Radzicami a Wolanowem. W efekcie dopuszczalna prędkość jazdy ma zostać podniesiona do 120 km/godz., a więc do poziomu osiągniętego już wcześniej na sąsiednim torze nr 1. Poprawi to przepustowość międzywojewódzkiej trasy i pozwoli na skrócenie czasu jazdy części kursów realizowanych aktualnie po wolniejszym z torów.
Po obu torach z wysoką prędkością
Roboty, które przeprowadzi Skanska, mają być finansowane z budżetu państwa. O ich dużym znaczeniu mówi resort odpowiedzialny za politykę transportową. – Linia będzie mogła być wykorzystywana w pełni jako dwutorowa – podkreśla Anna Szumańska, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.
– Planowany termin zakończenia robót budowlanych to czwarty kwartał przyszłego roku – zapowiada nasza rozmówczyni. Do tego czasu wymienione ma zostać ok. 37,5 km torów i siedem rozjazdów. Przebudowane zostanie sześć mostów i jedenaście peronów.. Prace obejmą poza tym cztery przepusty, jedno przejście dla pieszych i 21 przejazdów kolejowo-drogowych.
Przewoźnik i resort obserwują frekwencję
Czy po modernizacji rola linii nr 22 w przewozach dalekobieżnych wzrośnie? – Zwiększenie oferty przewozowej będzie możliwe do rozważenia po zakończeniu prac – stwierdza jedynie przedstawicielka MI. Z przekazanego nam stanowiska wynika przy tym, że nie jest pewne także utrzymanie w rozkładzie jazdy jedynego realizowanego tam aktualnie połączenia finansowanego z kasy resortu.
– W przypadku pociągu „Koziołek” spółka [PKP] Intercity na bieżąco monitoruje frekwencję. Na tej podstawie będzie podjęta decyzja w kwestii kontynuowania kursowania – mówi Anna Szumańska. Mowa tu o uruchomionym w 2023 r. Pociągu relacji Lublin – Poznań przez Radom, Drzewicę i Łódź. To jedyne połączenie narodowego przewoźnika zatrzymujące się w Przysusze i Drzewicy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.