Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czwarty przetarg na elektryczno-akumulatorowe jednostki dla Kolei Mazowieckich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
11-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czwarty przetarg na elektryczno-akumulatorowe jednostki dla Kolei Mazowieckich
Fot. Koleje MazowieckieZdjęcie ilustracyjne
Po fiasku trzeciego przetargu na zakup akumulatorowo-elektrycznych zespołów trakcyjnych Koleje Mazowieckie rozpisują czwarte postępowanie.

Jak dotąd trzy postępowania przetargowe nie przyniosły efektów i Koleje Mazowieckie nie zdołały zakontraktować dostaw na zespoły trakcyjne z bateriami, dzięki którym mogłyby się poruszać także po niezelektryfikowanych odcinkach linii kolejowych. W trzecim przetargu co prawda pojawiła się oferta Stadlera, jednak okazała się ona dla operatora za droga (więcej na ten temat tutaj).

Obecnie Koleje Mazowieckie chcą kupić 6 sztuk dwuczłonowych elektryczno-akumulatorowych pojazdów z pakietem naprawczo-pozderzeniowym, z usługą wykonania przeglądów do P3 włącznie na okres do końca 2031 roku. Zamawiający może skorzystać z opcji na zakup kolejnych trzech pojazdów, może też rozszerzyć opcję o przeglądy do stycznia 2032, a także o naprawy P4, wreszcie – może się również zdecydować na serwis aż przez 18 lat.

Zamówienie na razie nie jest finansowane z funduszy UE, ale operator wyraźnie zaznacza, że będzie ubiegał się o takie wsparcie.

Kryterium wyboru oferty? W pierwszej kolejności to cena pojazdów (40%) i cena „za świadczenie usług serwisowych wszystkich elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych w poziomach utrzymania P1, P2, P3” (25%), później „cena łączna za naprawę P4 wszystkich elektryczno-akumulatorowych pojazdów” (5%), współczynnik efektywności elektryczno-akumulatorowych zespołów trakcyjnych (20%) oraz zasięg w trybie akumulatorowym (10%).

Chętni do wzięcia udziału w przetargu mają sporo czasu na przygotowanie ofert. Otwarcie kopert z nimi będzie mieć bowiem miejsca dopiero 10 maja 2024.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5