PKP Intercity zorganizowało czwarty przetarg dotyczący wykonania prac przy lokomotywach EP08. Bez nich nie mogą prowadzić pociągów, a lokomotyw elektrycznych w spółce dramatycznie brakuje.
PKP Intercity właśnie ogłosiło czwarte postępowanie dotyczące wykonania przeglądu i napraw poziomu P4 na siedmiu sprawnych lokomotywach EP08. Poprzednie nie przyniosły rezultatu, bo oferty, zdaniem PKP Intercity, były za drogie. Najbliżej zwycięstwa w ostatnim,
trzecim przetargu, był ZNTKiM Gdańsk. PKP Intercity nie składa broni, i zaledwie dwa tygodnie po zakończeniu ostatniego postępowania, otwiera nowe. Powód? Spółce brakuje sprawnych lokomotyw elektrycznych, a każdy sprawny elektrowóz, nawet tak nietypowy jak EP08, jest na wagę złota (o ich specyficznych parametrach
piszemy tutaj). Na końcach rozkładowych pociągów spółki PKP Intercity coraz częściej można zobaczyć lokomotywy, które podsyłane są w ten sposób pomiędzy różnymi częściami Polski, aby można było za ich pomocą uruchamiać pociągi. W niektórych lokomotywowniach brakuje bowiem sprawnego taboru, a ostatni przetarg na leasing elektrowozów nie przyniósł rezultatu (PKP Intercity
nie przyjęło jedynej złożonej oferty).W przetargu istotne są te same kryteria co poprzednio. A więc termin wykonania naprawy jednej lokomotywy (10%), okres gwarancji i rękojmi (10%), oraz cena (80%). PKP Intercity otworzy koperty z ofertami 15 lutego.