PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie prac na czterech obiektach na linii 277 na odcinku Jelcz Laskowice – Wrocław Brochów. Obiekty zostaną zbudowane od nowa, by umożliwić budowę drugiego toru.
Chodzi o przebudowę, a właściwie budowę czterech nowych obiektów w miejscu istniejących – dwóch wiaduktów i dwóch mostów na linii 277 na odcinku Jelcz Laskowice – Wrocław Brochów. Obiekty zostaną przygotowane pod przyszłą budowę drugiego toru. Warto przypomnieć, że
takie są założenia nowego projektu modernizacji linii Wrocław – Jelcz – Opole (na co zwrócił uwagę były prezes Kolei Dolnośląskich, Piotr Rachwalski).
Pierwszy z obiektów, wiadukt zlokalizowany w 75,523 km linii 277, zostanie zbudowany jako dwie niezależne konstrukcje dla toru nr 1 i 2. Zaprojektowano konstrukcję ramową, oddzielną dla przeprowadzenia jezdni oraz dla przeprowadzenia ciągu pieszo-rowerowego. Trzy kolejne obiekty, zlokalizowane kolejno w 77,587 km, 79,847 km i 80,585 km linii 277 (mosty nad Odrą oraz Jeziorem Panieńskim oraz wiadukt pomiędzy przystankiem Zakrzów-Kotowice i Siechnicami) zbudowane będą z dwóch równoległych przęseł opartych za pomocą łożysk na przyczółkach, przęsła wiaduktu zostaną zabudowane pod torem 1 i 2. Przyczółki (podpory) zrealizowane zostaną jako wylewane na miejscu. Obiekty posadowione zostaną na palach żelbetowych zwieńczonych oczepem.
Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 51,8 mln zł. Oferty można składać do 15 maja 2020 roku. Cena będzie w tym wypadku jedynym kryterium oceny ofert. Realizacja prac ma potrwać dwa lata.