PKP PLK potwierdza, że we wrześniu, po ponad sześciu latach prac, planuje przywrócić ruch na odcinku linii nr 207 od Gardei do Kwidzyna. Czy tym razem się uda?
Jednotorowa, niezelktryfikowana linia kolejowa nr 207 na odcinku od Malborka do Gardei
została zamknięta w 2017 roku na czas modernizacji. Miała ona trwać do jesieni 2019 roku, co uważano wówczas za termin dość długi. Ostatecznie z dwuletnim opóźnieniem, w 2021 roku pociągi wróciły tylko na odcinek Kwidzyn – Malbork. Odcinek z Gardei do Kwidzyna
nie został otwarty do dziś. We wrześniowej korekcie rozkładu jazdy planowane jest przywrócenie ruchu pociągów.
- PKP Polskie Linie Kolejowe kończą prace związane z rewitalizacją linii kolejowej nr 207 na odcinku Gardeja – Kwidzyn. Aktualnie inwestycja jest w trakcie odbiorów. Wznowienie ruchu pociągów planowane jest wraz z wrześniową korektą rozkładu jazdy pociągów od dnia 3 września - potwierdza "Rynkowi Kolejowemu" Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.
Jak wylicza, przebudowane zostały perony na stacjach Gardeja, Sadlinki oraz na przystanku Dziwno; na perony zastosowano pochylnie. PLK zapewnia, że zamontowano już wiaty, ławki, gabloty na informacje dla pasażerów i rozkłady jazdy oraz oznakowanie i oświetlenie. Całość kosztowała 230 mln zł netto przy współfinansowaniu w wysokości 85 proc. ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2013-2020.
Według założeń nowego rozkładu jazdy, czas przejazdu pociągów regionalnych w relacji Grudziądz - Malbork ma wynosić od godziny i 20 minut do godziny i 28 minut (dla porównania, czas przejazdu autobusów komunikacji zastępczej w tej relacji jest średnio o 20 minut dłuższy). Między miastami w dwóch województwach ma być pięć par takich pociągów. Połączenia będzie realizować Polregio. Jedyny pociąg dalekobieżny – TLK Flisak - będzie kursować w czasie 1 godziny i 12 minut. Zatrzyma się po drodze w Kwidzynie i Sztumie.