PKP Intercity zakończyło dialog techniczny na wykonanie napraw i modernizacji ezt serii ED74, zwanych "Edytami". Wzięły w nim udział cztery firmy.
Decyzja o tym, że wszystkie czteroczłonowe ezt ED74 wrócą na tory
zapadła w październiku. Obecnie z 14 wyprodukowanych przez Pesę pojazdów tylko
7 posiada wykonane przeglądy P4. Już cztery dni po tej deklaracji
opublikowano ogłoszenie o dialogu technicznym na wykonanie naprawy poziomu P5 wraz z modernizacją ezt serii ED74.
Jak poinformowała "RK" Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity, w dialogu technicznym wzięło udział czterech wykonawców: Pesa Bydgoszcz, FPS Poznań, Newag Nowy Sącz i Ente. Tylko udział tej ostatniej firmy,
znanej z wprowadzania innowacji na polskiej kolei, może być pewnym zaskoczeniem. Pozostałe firmy to najwięksi krajowi wykonawcy na rynku taboru szynowego.
Przetargu na modernizację pojazdów należy spodziewać się do końca grudnia lub na początku 2018 roku. Zgodnie z zapowiedzią zarządu PKP IC, wszystkie zespoły trakcyjne mają wrócić na tory od rozkładu jazdy 2020/2021.