Pod koniec lutego 2014 roku Tramwaje Warszawskie zaprosiły dziesięciu wykonawców do składania ofert w przetargu na budowę układu drogowego w ul. Powstańców Śląskich wraz z budową trasy tramwajowej pomiędzy Górczewską a Radiową. Wpłynęły cztery oferty.
Inwestor do składania ofert zaprosił Kromiss-Bis; konsorcjum Balzola Polska i Construcciones y Promociones Balzola (Hiszpania); konsorcjum Budimex (Polska) i Ferrovial Agroman (Hiszpania); NDI (Polska); ZUE (Polska), konsorcjum Skanska (Polska) i Skanska (Czechy); Mota-Engil Central Europa (Polska); Trakcja PRKiI (Polska); Torpol (Polska) oraz konsorcjum Tor-Kar-Sson, spółkę Komandytowa (Polska), przedsiębiorstwo Tor-Kar-Sson Zbigniew Kargul (Polska) i Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa SA (Polska).
Ostatecznie wpłynęły cztery oferty. Realizacją zadania zainteresowana jest firma Torpol (wartość oferty 85 477 891,15 zł brutto); spółka Trakcja PRKiI (90 020 010,00 zł brutto), występujące wspólnie firmy Balzola Polska i Construcciones y Promociones Balzola (wartość 79 992 754,42 zł brutto) oraz konsorcjum Tor-Kar-Sson Zbigniew Karguli Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa (88 208 529 zł brutto).
Po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 9 miesięcy na realizację inwestycji. Zakres zamówienia obejmuje m.in.: rozbudowę i przebudowę układu drogowego w ul. Powstańców Śląskich (odcinek od ul. Czumy do ul. Pirenejskiej), w tym przebudowę skrzyżowań z ulicami: Górczewską, Pełczyńskiego, Wrocławską/Hery i Radiową oraz rozbudowę ulicy na odcinku Wrocławska – Radiowa (po rozbudowie odcinek będzie miał po 2 dwupasmowe jezdnie w każdym kierunku) wraz z budową ciągów pieszo–rowerowych. Przedmiot przetargu obejmuje też rozbudowę i przebudowę ul. Radiowej (odcinek od ul. Andyjskiej do ul. Uniejowskiej), w tym m.in. przebudowę jezdni i budowę ciągów pieszo–rowerowych oraz budowę i przebudowę torowiska tramwajowego.
Nowa trasa tramwajowa w ciągu ul. Powstańców Śląskich zostanie zbudowana w pasie dzielącym ul. Powstańców Śląskich na odcinku od węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Radiowa/Powstańców Śląskich do węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Górczewska/Powstańców Śląskich i będzie stanowiła połączenie istniejących tras tramwajowych.
W zakres zamówienia wchodzi również budowa i przebudowa układu zasilania oraz budowa oświetlenia i odwodnienia jezdni, torowisk, a także przystanków. Inwestycja obejmuje przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej (w tym m.in.: sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, teletechnicznych, gazowych), będącej w kolizji z planowaną inwestycją. Perony przystankowe, które powstaną w ramach kontraktu zostaną wyposażone w wiaty i instalacje przystosowane do zamontowania tablic Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP). Zadaniem wykonawcy będzie wykonanie i wdrożenie projektów organizacji ruchu na czas robót budowlanych oraz projektu docelowej organizacji ruchu wraz z sygnalizacją świetlną. Na koniec wykonawca będzie miał za zadanie zagospodarowanie terenu (m.in. zieleni).