Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Cztery firmy chcą przyspieszyć lokomotywy dla IC

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
07-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Cztery firmy chcą przyspieszyć lokomotywy dla IC
Fot. SM42, KOLEJ77
Narodowy przewoźnik połączeń dalekobieżnych prowadzi obecnie postępowanie na modernizację elektrycznych lokomotyw EU/EP 07. Głównym założeniem naprawy głównej jest uzyskanie możliwości prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h.

Przetarg PKP Intercity ogłosiło 14 lutego. Jego przedmiotem jest „wykonanie naprawy okresowej na 5. poziomie utrzymania 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającą prędkość do 160 km/h.”

PKP Intercity w pierwszej fazie zachęcało do negocjacji na temat modernizacji maksymalnie do 10 potencjalnych wykonawców, po czym zaprosiło ich do składania ofert wstępnych. Przewoźnik wymagał od oferentów pisemnej gwarancji jakości na okres przynajmniej 36 miesięcy. Termin wykonania modernizacji pierwszej lokomotywy elektrycznej ma wynosić 210 dni kalendarzowych, każdej następnej lokomotywy elektrycznej – 120 dni kalendarzowych.

Po otwarciu ofert okazało się, że swoje oferty złożyły cztery firmy – Pesa, Newag, Olkol Oleśnica i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Obecnie trwa analiza złożonych dokumentów.

Cena będzie stanowiła 70% warunku przydzielenia zamówienia, pozostałe warunki to: okres gwarancji (15%), termin wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie wraz z modernizacją pierwszej z lokomotyw elektrycznych (5%), termin wykonania naprawy okresowej na 5. poziomie wraz z modernizacją każdej z następnych z lokomotyw elektrycznych (10%). Zamawiający będzie ubiegał się o współfinansowanie modernizacji z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Obecnie PKP Intercity posiada 3 lokomotywy EU07A, które zostały gruntownie zmodernizowane w zakładach ZNTK Oleśnica (obecnie Olkol) i mogą jeździć z prędkością 160 km/h. Elektrowozy zebrały na tyle dobre opinie, że przewoźnik chce mieć więcej tego typu sprzętu. O całym programie wymiany lokomotyw rozmawialiśmy z Jarosławem Oniszczukiem, członkiem zarządu PKP Intercity tutaj. Z kolei fakt dużego skupienia narodowego przewoźnika na procesie modernizacji taboru skrytykował na komisji sejmowej Tomasz Zaboklicki
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Newag i Pesa powalczą o modernizację wagonów za pół miliarda zł

Tabor i technika

Newag i Pesa powalczą o modernizację wagonów za pół miliarda zł

Martyn Janduła 12 czerwca 2017

Podwyżki dla pracowników PKP Intercity

Biznes

Podwyżki dla pracowników PKP Intercity

Jakub Madrjas 08 grudnia 2016

Kto będzie czyścił składy PKP IC?

Biznes

Kto będzie czyścił składy PKP IC?

jm/mj, Rynek Kolejowy 28 listopada 2016

Połowa przetargu IC na naprawę wagonów unieważniona

Tabor i technika

UTK zajmie się przestrzeganiem praw niepełnosprawnych

Tabor i technika

UTK zajmie się przestrzeganiem praw niepełnosprawnych

inf. prasowa/Rynek Kolejowy 18 lipca 2016

Zobacz również:

Newag i Pesa powalczą o modernizację wagonów za pół miliarda zł

Tabor i technika

Newag i Pesa powalczą o modernizację wagonów za pół miliarda zł

Martyn Janduła 12 czerwca 2017

Podwyżki dla pracowników PKP Intercity

Biznes

Podwyżki dla pracowników PKP Intercity

Jakub Madrjas 08 grudnia 2016

Kto będzie czyścił składy PKP IC?

Biznes

Kto będzie czyścił składy PKP IC?

jm/mj, Rynek Kolejowy 28 listopada 2016

Połowa przetargu IC na naprawę wagonów unieważniona

Tabor i technika

UTK zajmie się przestrzeganiem praw niepełnosprawnych

Tabor i technika

UTK zajmie się przestrzeganiem praw niepełnosprawnych

inf. prasowa/Rynek Kolejowy 18 lipca 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5