Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Częstochowa: Tramwaj wzdłuż Dekabrystów torpedowany przez inżynierów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-01-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Częstochowa: Tramwaj wzdłuż Dekabrystów torpedowany przez inżynierów
Można odnieść wrażenie, że inżynierowie analizujący warianty przebiegu trasy tramwajowej na Parkitkę, chcąc wytyczyć ją przez ul. Jana Pawła II, wyszukują absurdalne zarzuty wobec bardziej rozsądnej trasy wzdłuż ul. Dekabrystów.

Częstochowscy społecznicy – ekonomista transportu i dziennikarz Tomasz Haładyj, oraz działacz towarzystwa kolejowego Piotr Pyrkosz – zaproponowali wytyczenie tramwaju środkiem ul. Dekabrystów. Ta trasa jest najkrótsza i przechodzi przez gęsto zamieszkałe osiedla. Jednocześnie ograniczyłaby uciążliwy dla mieszkańców ruch tranzytowy. Inżynierowie z urzędu miasta chcą wybudować tramwaj na skraju dzielnicy mieszkaniowej, prowadząc go przez pustkowia. Po co? By przy okazji – choć wprost nikt tego nie przyznaje – wyremontować al. Jana Pawła II. Na przeprowadzony osobno remont miasta nie stać.

Wydaje się oczywiste, że tramwaj powinien pojechać wzdłuż Dekabrystów. Chcąc przedstawić korzystniej wariant przez Jana Pawła II należało więc zdeprecjonować ten drugi. Inżynierowie znaleźli na to sposób.

Miejscy inżynierowie owszem, rozważają również wariant puszczenia tramwaju krótszą trasą, ale niewiele ma on wspólnego z założeniami społeczników. Według tych pierwszych należałoby zachować przepustowość ul. Dekabrystów (po dwa-trzy pasy ruchu w każdą ze stron). Uważają tak, choć jest to środek wielkiego osiedla mieszkalnego, zaś zarówno kilometr na północ, jak i kilometr na południe samochody jeżdżą po arteriach o wysokiej przepustowości – patrz tekst o topografii.

Aby nie naruszyć tej quasi-autostrady, inżynierowie-analitycy proponują poprowadzenie torowiska bokiem ulicy, po jej południowej stronie. Oznaczałoby to co najmniej pięć wyburzeń oraz wywłaszczenia lub wykup – wg Geoportalu – około szesnastu działek. Pod topór poszłyby też rosnące przy ulicy drzewa. W efekcie miejscy planiści pozbawiliby się możliwości wytyczenia tam pasów autobusowo–tramwajowych (PAT–ów) i ograniczyliby możliwość uspokojenia ruchu.

Więcej na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej z dodatkowym wsparciem

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Zintegrowany transport

Halle kupi do 56 tramwajów za maks. 168 mln euro

Witold Urbanowicz 20 marca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5