Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Częstochowa – kontrowersje wokół rozbudowy sieci tramwajowej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Częstochowa – kontrowersje wokół rozbudowy sieci tramwajowej
Po sukcesie rozbudowanej w 2012 r. sieci tramwajowej w Częstochowie, częstochowscy pasjonaci systemu komunikacji przygotowali komplementarne opracowanie koncepcji dalszej rozbudowy sieci tramwajowej w trzech kierunkach. Niestety, władze wiedzą lepiej

Członkowie Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej Tomasz Haładyj i Piotr Pyrkosz przygotowali komplementarne opracowanie koncepcji dalszej rozbudowy sieci tramwajowej w trzech kierunkach nazywając je „1+2+3+” od numerów trzech obecnie funkcjonujących linii tramwajowych. Wyznaczyli najbardziej optymalne przebiegi torowisk, obliczyli ekspediowany tabor i częstotliwości obowiązujące już na wszystkich liniach, tworząc de facto gotowy trzon komunikacji Częstochowy – nic, tylko wziąć, zbudować i wdrożyć.

Jednym z kierunków rozbudowy miałyby być dzielnice Tysiąclecie i Parkitka położone w północnej części miasta, przez które proponowana trasa miałaby odbić od istniejącej sieci na zachód w linii prostej niemal przez sam środek penetrując dwa ogromne skupiska ludności, komunikując dodatkowo trzy ośrodki zdrowia, miasteczko akademickie oraz tereny przeznaczone do zabudowy zwartej, zaś przy przewidywanym krańcu, koło szpitala wojewódzkiego, również pod zabudowę ekstensywną. Jej niewątpliwym atutem jest prosty przebieg, niewielki dystans oraz wyparcie wielu linii autobusowych, w tym dwu tzw. magistralnych, czyli de facto zastępujących tramwaj (tj. o podwyższonej częstotliwości), zaś w konsekwencji niski koszt eksploatacji i utrzymania (relatywnie krótki odcinek i mało zakrętów, to małe zużycie szyn) oraz wysoka spójność systemu komunikacji. Optymalizacja całego systemu komunikacji per saldo jest cechą przewodnią opracowania, bowiem zrealizowana sieć w kształcie z koncepcji pozwoliłaby na gruntowną przebudowę sieci linii autobusowych, redukując je w dużej części, co ciągnęłoby za sobą korzyści ekonomiczne – zaoszczędzone środki ze zredukowanych linii autobusowych pozwoliłyby na wzmocnienie oferty autobusowej tam, gdzie tramwaj nie dotrze nigdy.

To tylko fragment artykułu. Więcej na stronie Transport-publiczny.pl 

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5