Spółka córka PKP Cargo – PKP Cargo International naprawiła i zmodernizowała dwie spalinowe lokomotywy czeskiej serii 753 w zakładach CZ Loko. Otrzymały one barwy identyczne z tymi, które reprezentują PKP Cargo w Polsce. Raczej nie zobaczymy ich jednak w naszym kraju.
Lokomotywy tej serii produkowane były w latach 70. w Pradze. Po wymianie oryginalnego silnika na motor o mocy 1455 kW produkcji Caterpillar, znacznie wzrosły możliwości eksploatacyjne czteroosiowych spalinowozów i ich niezawodność, więc wielu z przewoźników w Czechach i na Słowacji wciąż chce wykorzystywać pojazdy tego typu do prowadzenia pociągów towarowych po niezelektryfikowanych szlakach. Nie inaczej jest z PKP Cargo International, które operuje głównie w Czechach i Słowacji. Pojazdy tego typu spółka otrzymała „w spadku” po zakupionej przez Grupę PKP Cargo spółce AWT.
W końcu 2019 roku czeskiemu producentowi i zarazem zakładowi naprawczemu CZ Loko z Czeskiej Trzebowej zlecono już naprawę główną jednej z lokomotyw 753, która otrzymała po niej niebiesko-limonkowe barwy. Z końcem stycznia dołączyły do niej dwie kolejne sztuki „okularników” z numerami 703 i 730. Miejscem stacjonowania pojazdów jest Ostrawa. PKP Cargo International zapowiedziało, że w ramach napraw lokomotyw także innych serii, będą one otrzymywać korporacyjne, charakterystyczne malowanie.
Podobne lokomotywy, serii 754, wypożycza ze spółki Ceske Drahy także PKP Intercity.
Spółka ma z nimi ostatnio pewne problemy.