Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czeski skład ComfortJet przyjechał do Poznania [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
17-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W mediach społecznościowych można zobaczyć jeden z najnowszych składów spółki České dráhy w Polsce. To ta część wagonów, które mają wejść do służby na przełomie 2024 i 2025 roku.

Skład Vectrain wyprodukowany przez konsorcjum Siemensa i Škody w Czechach kursuje w zestawieniu tymczasowym. W pociągach ComfortJet nie ma jeszcze m.in. wagonu sterowniczego czy wagonu restauracyjnego z częścią miejsc siedzących dla klasy.

Na poznańskie Franowo w ostatnich dniach zawitał skład zestawiony z pięciu wagonów i wspomnianego wcześniej wagonu sterowniczego oraz restauracyjnego. Pośród nich jest m.in. wagon z wydzieloną częścią do przewozu rowerów oraz strefą dla dzieci, która jest dość ciekawą usługą czeskiego przewoźnika. Jak wygląda wnętrze ComfortJetów możecie zobaczyć na zdjęciach w naszym portalu.

Badania przed przyszłym dopuszczeniem Vectraina w Polsce

– W siedzibie Poznańskiego Instytutu Technologicznego Łukasiewicz zostały przeprowadzone badania specyficzne dla polskiego obszaru kolejowego. Jest to związane z planowanym dopuszczeniem składu do ruchu w szeregu krajów Unii Europejskiej, w tym także do kursowania w Polsce – tłumaczy Jacek Fink-Finowicki z Siemens Mobility.

I dodaje: – Eksperci z PIT Łukasiewicz przeprowadzili wszystkie niezbędne pomiary w bardzo krótkim czasie i skład został już odesłany za granicę, by przejść kolejne badania odpowiednie dla innych obszarów kolejowych planowanej eksploatacji.

ComfortJet na czeskich torach od czerwca

České dráhy wprowadziły do ruchu skład ComfortJet w czerwcu tego roku, chociaż jak wspomnieliśmy wcześniej w tymczasowym zestawieniu. Pierwszy raz wyjechał z pasażerami 12 czerwca. Obsługiwał kurs IC 511 “Ostravan” rel. Praha hl.n. - Bohumin. Dzień później realizował kurs powrotny do stolicy Czech jako IC 510 “Ostravan”.

Przedstawiciel Siemens Mobility zaznacza, że część wagonów, które znajdują się w składzie nowego Vectraina już posiada dopuszczenie typu, jako zgodne z typem dostarczonych wcześniej 50 wagonów Viaggio dla Kolei Czeskich. – Mogą być eksploatowane z prędkością do 200 km/h już w dniu przekazania do klienta. Po uzyskaniu nowego zestawu dopuszczeń do eksploatacji wagony będą mogły być eksploatowane z prędkością do 230 km/h co sprawi, że będą bardzo konkurencyjne kosztowo względem wielosystemowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, dopuszczonych do ruchu z prędkością do 250 km/h.

Państwowy czeski przewoźnik za pojazdy zapłaciły 12,5 mld koron (2,2 mld złotych). Docelowe zestawienie tego składu to 9 wagonów (w tym jeden sterowniczy) oraz lokomotywa. Poza Czechami wagony, które dostosowane są do prędkości do 230 km/h mają być homologowane do ruchu w Niemczech, Austrii, Słowacji i Węgrzech. W przyszłości mają również kursować z Czech do Polski.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens Mobility: Bardzo duży wzrost zamówień kolejowych

Biznes

Siemens Mobility: Bardzo duży wzrost zamówień kolejowych

Roman Czubiński 19 listopada 2024

Vectrain na InnoTrans. Dojedzie do Berlina nie tylko na targi [zdjęcia]

Tabor i technika

Prejs (Siemens Mobility): Polska kluczowym rynkiem, czekamy na KDP

Infrastruktura

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Biznes

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Siemens Mobility 02 września 2024

Vectron jeździł przez Polskę z prędkością 230 km/h

Biznes

Vectrain. Push-pull z półki od Siemensa

Tabor i technika

Vectrain. Push-pull z półki od Siemensa

Roman Czubiński 02 lipca 2024

Zobacz również:

Siemens Mobility: Bardzo duży wzrost zamówień kolejowych

Biznes

Siemens Mobility: Bardzo duży wzrost zamówień kolejowych

Roman Czubiński 19 listopada 2024

Vectrain na InnoTrans. Dojedzie do Berlina nie tylko na targi [zdjęcia]

Tabor i technika

Prejs (Siemens Mobility): Polska kluczowym rynkiem, czekamy na KDP

Infrastruktura

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Biznes

Tomasz Prejs szefem Siemens Mobility w Polsce

Siemens Mobility 02 września 2024

Vectron jeździł przez Polskę z prędkością 230 km/h

Biznes

Vectrain. Push-pull z półki od Siemensa

Tabor i technika

Vectrain. Push-pull z półki od Siemensa

Roman Czubiński 02 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5