Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
01-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czeski producent CZ Loko sprzedaje lokomotywy do Skandynawii
Fot. CZ LokoLokomotywy Effishunter 1000 dla włoskiego klienta
Czeski producent lokomotyw CZ Loko może świętować nie tylko sprzedaż lokomotyw manewrowych do PKP Intercity, ale także zdobycie nowych kontraktów w nowych dla siebie krajach – Szwecji i Norwegii. Lokomotywy dostarczono właśnie także na Ukrainę.

CZ Loko zajmuje się produkcją spalinowych lokomotyw manewrowych i liniowych, a także zaawansowanymi modernizacjami i konwersjami elektrowozów. Zwłaszcza ta pierwsza branża stała się przedmiotem wysokiej specjalizacji producenta z Czeskiej Trzebowej, o czym świadczą kontrakty także w Polsce: z PKP Intercity i z Metra Warszawskiego.

Jak informuje portal zdopravy.cz, Szwecja stanie się dwudziestym krajem, gdzie CZ Loko zdobywa kontrakt. Pojedzie tam silna czteroosiowa lokomotywa spalinowa EffiShunter 1000, która przeznaczona jest do manewrów z bardzo ciężkimi pociągami, może być także eksploatowana jako lokomotywa liniowa. Lokomotywa ma być zbudowana jeszcze w 2021 rok, a na wiosnę 2022 ma przejść jazdy próbne po to, by z końcem przyszłego roku wejść do eksploatacji. Przewoźnik Trainpoint Norway chce mieć pojazd z możliwością operowania nie tylko w Norwegii, ale też w Szwecji, dlatego homologacja będzie wykonana dla obu tych krajów.

– Szwecja i Norwegia to bardzo obiecujący rynek, gdzie na wymianę czeka ponad sto wyeksploatowanych lokomotyw bez ETCS. Dlatego chcemy być obecni na tym rynku – powiedział szef sprzedaży CZ Loko Jan Kutalek. Przypomniał on, że producent ma już doświadczenie z produkcją pojazdów dla rynków północnych, gdyż wcześniej sprzedał do Finlandii sześcioosiowe ciężkie lokomotywy spalinowe EffiShunter 1600 przygotowane do pracy w warunkach kręgu polarnego.

– CZ Loko przekonał nas możliwością modułowych modyfikacji dla specyficznych warunków eksploatacji w północnych rejonach Skandynawii. W przyszłości spodziewamy się wymiany silnika spalinowego na akumulatory – powiedział Hans Sørum, prezes Trainpoint Norway, który wyraził zainteresowanie także innymi lokomotywami CZ Loko. Na razie spalinowóz Effishunter 1000 będzie wyposażony w silnik CAT C32 o mocy 895 kW, który da mu maksymalną siłę pociągową 267 kN. Lokomotywa może jeździć w parze z inną lokomotywą tego samego typu, możliwe jest indywidualne sterowanie mocą silników trakcyjnych i automatyczna regulacja prędkości. Effishunter 1000 może rozpędzić się do 100 km/h w jeździe liniowej.

Z końcem ubiegłego roku CZ Loko zbudował nie tylko dwie lokomotywy dla Finlandii, ale też dwie na Ukrainę (Effishunter 1600) i trzy dla włoskiego przewoźnika FNM (Effishunter 1000).
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Tabor i technika

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

CZ Loko buduje lokomotywę z silnikiem diesla, pantografem i akumulatorem

Tabor i technika

Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23 listopada 2021

Pierwsza lokomotywa CZ Loko dla PKP Intercity niemal gotowa [zdjęcia]

Tabor i technika

CZ Loko wygrywa przetarg na lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity

Tabor i technika

Zobacz również:

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Tabor i technika

Czesi zakończyli modernizację belgijskich lokomotyw

Michał Szymajda 16 stycznia 2023

CZ Loko buduje lokomotywę z silnikiem diesla, pantografem i akumulatorem

Tabor i technika

Lokomotywy SM60 z CZ Loko dla PKP Intercity wjechały do Polski

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Tabor i technika

CZ Loko zbuduje lokomotywę na wodór

Michał Szymajda 23 listopada 2021

Pierwsza lokomotywa CZ Loko dla PKP Intercity niemal gotowa [zdjęcia]

Tabor i technika

CZ Loko wygrywa przetarg na lokomotywy manewrowe dla PKP Intercity

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5