Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Czesi otworzyli najdłuższy w kraju tunel kolejowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Prague Morning/Railway Gazette/tk

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Czesi otworzyli najdłuższy w kraju tunel kolejowy
Tomáš Pelech - vlaky/Youtube
Od 16 listopada Koleje Czeskie eksploatują tunel, który pozwoli na skrócenie podróży z Pilzna do Pragi. W tej chwili jest dostępny tylko jeden tor, ale za kilka dni cała inwestycja zostanie oddana do użytku.

Tunel biegnie pod wzgórzami Chlum oraz Homolka, w rejonie miejscowości Ejpovice, na wschód od Pilzna. To odcinek nowej, liczącej nieco ponad 14 km linii kolejowej Rokycany – Pilzno. Pozwoli on na skrócenie podróży o ponad 6 km. Wcześniejsza trasa, licząca 20,2 km, przebiegająca przez miasto Chrast, będzie częściowo zamknięta.

W tej chwili pociągi korzystają tylko z południowego tunelu i kursują z maksymalną prędkością 50 km/h. Po zmianie rozkładu – 9 grudnia, prędkość zostanie podniesiona do 160 km/h i otwarty zostanie tunel północny. Obiekt został zaprojektowany tak, aby w przyszłości można było eksploatować pociągi z prędkością do 200 km/h. W tym celu już na przyszły rok planowane są testy.

Realizacja całej inwestycji zajęła blisko cztery lata. Do budowy została wykorzystana tarcza TBM. Zakończenie inwestycji było planowane co prawda rok wcześniej, ale prace przedłużyły się m.in. ze względu na trudne warunki geologiczne, a także na odkrycia archeologiczne. Inwestycja pochłonęła 6,72 mld koron czeskich (ok. 259 mln euro), z czego nieco ponad 3,5 mld koron pochodziło z Unii Europejskiej.

Dzięki otwarciu tunelu, pociągi z Pilzna do stacji Praga-Smichov będą jeździły o ok. 11 min krócej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Infrastruktura

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Witold Urbanowicz 10 maja 2022

Wariant nowej linii kolejowej Niemcy - Austria wybrany. Aż trzy tunele

Infrastruktura

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Świat

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Roman Czubiński 08 września 2020

Czesi zbudują prawie 5 kilometrowy tunel kolejowy

Świat

Czesi zbudują prawie 5 kilometrowy tunel kolejowy

Roman Czubiński 24 stycznia 2019

Zobacz również:

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Infrastruktura

Kołobrzeg chciał kolei poza centrum. Teraz mowa o tunelu

Witold Urbanowicz 10 maja 2022

Wariant nowej linii kolejowej Niemcy - Austria wybrany. Aż trzy tunele

Infrastruktura

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Świat

Szwajcaria: Tunel pod przełęczą Ceneri otwarty

Roman Czubiński 08 września 2020

Czesi zbudują prawie 5 kilometrowy tunel kolejowy

Świat

Czesi zbudują prawie 5 kilometrowy tunel kolejowy

Roman Czubiński 24 stycznia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5