Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Czesi kupują 182 wagony do prędkości 230 km/h

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Czesi kupują 182 wagony do prędkości 230 km/h
Fot. CD
Rada nadzorcza Českých drah zgodziła się na propozycję zarządu przedsiębiorstwa dotyczącą ogłoszenia przetargu na 182 nowe wagony, zdolne osiągać prędkość do 230 km/h. Pociągi złożone z tych wagonów mają jeździć do Niemiec.

Koleje Czeskie pojazdy chcą zestawiać w dziewięciowagonowe składy, ciągnięte przez lokomotywy wielosystemowe. Podobnie dzieje się w wypadku zestawów RailJet, które już są w taborze Kolei Czeskich, a które od połowy 2020 roku będą kursować do Berlina.

– To zamówienie ma być duże także ze względu na to, że liczymy na dobrą ofertę cenową, wynikającą z efektu skali. Koleje Czeskie chcą zachować pozycję lidera w kolejowej komunikacji międzynarodowej. W przyszłości będziemy też chcieli korzystać z tych wagonów na krajowej sieci kolejowej, gdzie pojawi się możliwość osiągania prędkości większej niż 160 km/h – powiedział Michal Kraus, członek zarządu przewoźnika, cytowany przez portal zdopravy.cz.

Obecnie w realizacji jest zamówienie na 50 wagonów do prędkości 200 km/h, które wspólnie realizuje czeska Skoda i Siemens. Chodzi o wagony z rodziny Siemens Viaggio Comfort, znane z pociągów RailJet. Jest duża szansa, na to, że również to konsorcjum uzyska kontrakt na 182 nowe pojazdy.

Pojawienie się nowych wagonów, według założeń czeskich kolejarzy, ma doprowadzić do wycofania z ruchu wagonów wyprodukowanych jeszcze w latach 80. (z takich korzysta latem np. PKP Intercity). Z kolei wagony, które obecnie są używane do obsługi połączeń EC i IC trafią do pociągów pospiesznych (rychlików). Co ciekawe: 2 wagony nie będą służyć do przewozu pasażerów. Będą wykorzystywane przez odpowiednika PKP PLK (SŻDC) do prowadzenia pomiarów i badań torowiska.

Przetarg opisany wyżej został ponowiony po tym, jak Koleje Czeskie postanowiły zrezygnować z zakupu 90 wagonów (CD unieważniły ten przetarg) do prędkości 200 km/h, uzasadniając, że będzie potrzebował więcej i szybszych pojazdów.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5