Pociągi PKP Intercity zaczęły kursować z Warszawy do Lublina przez Łuków i Lubartów z momentem rozpoczęcia modernizacji podstawowej dla połączenia obu miast linii 7. Część pociągów pozostanie jednak na niezelektryfikowanej trasie także po zakończeniu modernizacji siódemki.
Postępy w
modernizacji linii 7 (inwestycja jest, m.in. ze względu
na zejście z placu budowy firmy Astaldi, opóźniona) doprowadziły w grudniu do przetrasowania części pociągów PKP Intercity, łączących Lublin i Warszawę z powrotem na zelektryfikowaną magistralę. Część pociągów wciąż wykorzystuje jednak linię 30 od Lublina do Łukowa i linię 2 od Łukowa przez Siedlce do stolicy. Jak się właśnie okazało, PKP Intercity chce tam utrzymywać pociągi dalekobieżne nawet po zakończeniu modernizacji linii 7.
– Planowane jest utrzymanie dwóch par pociągów przez Parczew w relacji Warszawa – Lublin również po zakończeniu remontu linii nr 7 – powiedziała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka prasowa PKP Intercity.
Obecnie do redakcji „Rynku Kolejowego” docierają liczne skargi dotyczące jednego z pociągów, który kursuje wskazaną trasą. Zdaniem czytelników TLK 12123 spóźnia się notorycznie od początku realizacji rozkładu jazdy 2019/2020.
– Opóźnienia pociągu TLK 12123 wynikają m.in. ze skomunikowania z innym składem, czy ze wzmacniania pociągu dodatkowymi wagonami w związku z wysoką frekwencją. Spółka monitoruje sytuację i podejmuje działania zmierzające do jej poprawy – wyjaśnia Katarzyna Grzduk.