Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Część linii 285, od Świdnicy do Sobótki, jest już przejezdna. Kiedy koniec prac? [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Od 21 lipca ponownie możliwy jest przejazd po fragmencie linii kolejowej 285 od Świdnicy Przedmieścia do Sobótki Zachodniej. Oznacza to, że prace przy modernizacji tej dolnośląskiej linii osiągnęły półmetek.

Przy przejazdach kolejowych na linii 285 stanęły tablice informacyjne dla kierowców o treści „Uwaga, ruch wznowiony, prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności”. Na razie fragment linii będzie otwarty dla ruchu towarowego. Przejadą po nim także pociągi robocze, wykorzystywane do remontu pozostałej części linii. Na skrzyżowaniu z drogą krajową, pociąg przejedzie dopiero po wstrzymaniu ruchu na drodze przez obsługę pociągu. Na wszystkich skrzyżowaniach, do czasu przygotowania urządzeń przejazdowych ruch będzie ograniczony do 20 km/h.

– Ułożony został nowy tor, wymieniono rozjazdy. Prace poprzedziło usunięcie starych szyn i podkładów oraz wzmocnienie podtorza i odwodnienie terenu. Ważnym zakresem prac była gruntowna renowacja blisko 30 obiektów inżynieryjnych. Prace objęły m.in. wiadukt kolejowy nad ul. Śląską w Świdnicy. Kolejne prace to przebudowa i budowa peronów. Na stacji Sobótka Zachodnia wymienione będą pozostałe rozjazdy. Wybudowany zostanie nowy peron, przy którym z obu stron będą się zatrzymywały pociągi. Między Świdnicą a Sobótką podróżni zyskają oczekiwany standard obsługi na pięciu przystankach (Świdnica Przedmieście, Pszenno, Marcinowice Świdnickie, Szczepanów, Sobótka Zachodnia) – poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Czas na odcinek Sobótka – Wrocław

Wykonawca prac Schweerbau i SBM przygotował już materiały do prac na na kolejnym odcinku od strony Sobótki w kierunku Wrocławia. Zostanie zdemontowany stary tor, wzmocnione będzie podtorze. W rejonie Bielan Wrocławskich i Domasławia blisko linii kolejowej są przygotowane podkłady. Znacznych nakładów pracy wymaga uporządkowanie terenu obok toru, po którym będą prowadzone przewozy pasażerskie. Przed wykonawcą m.in. prace związane z udrożnieniem i odnowieniem odwodnienia, usunięciem samosiejek. Już wycięto część krzaków i drzew, które przez kilkanaście lat wyrosły na nasypie kolejowym. Wykonano niektóre roboty m.in. przy przepustach - zakres prac możliwy do wykonania przy czynnym ruchu kolejowym.

Na terenie Wrocławia będą dwa przystanki: Wrocław Partynice i Wrocław Wojszyce. Ich lokalizację ustalono w dogodnych dla pasażerów miejscach. Przystanek Wrocław Partynice będzie bliżej ul. Zwycięskiej po obydwu stronach drogi i przejazdu kolejowego. Wrocław Wojszyce zostanie przeniesiony na ul. Grota-Roweckiego, a perony będą po obu stronach ulicy. Takie rozwiązanie maksymalnie ograniczy czas zamknięcia przejazdów w trakcie kursu pociągów.

Modernizacja zakończy się później

Pierwotnie na całej 60-kilometrowej trasie będziemy jeździć z prędkością 100 km/h. Pierwotnie PKP PLK zapowiadały zakończenie modernizacji na przełomie 2020 i 2021 roku. Dziś wiemy, że stanie się to później.

– Dodatkowy zakres prac, zwiększający przyszłe wykorzystanie linii i stacji w Kobierzycach, wymagał więcej czasu na realizację projektu. Zakończenie prac przewidziano na koniec 2021 r. – czytamy w komunikacie PKP PLK.

Inwestycja o wartości blisko 217 mln zł, „Rewitalizacja linii kolejowej nr 285 na odcinku Wrocław Gł. – Świdnica Przedmieście wraz z linią nr 771 Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto” jest współfinansowana ze środków unijnych EFRR w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego.

Co z odcinkiem Świdnica – Jedlina-Zdrój?

Równolegle toczą się też prace na odcinku linii 285 od Świdnicy do Jedliny. Tam ich koniec zaplanowano na końcówkę 2020 roku, jednak i one potrwają dłużej.

Otwarcie całej linii 285 dla ruchu pasażerskiego pozwoli na stworzenie zupełnie nowych możliwości dojazdu do Wrocławia i Świdnicy i przejęcie przez ruch kolejowy części przejazdów realizowanych autami. Co ważne: zostaną stworzone warunki do ruchu turystycznego. Jedlina zlokalizowana jest bowiem pomiędzy Górami Sowimi i Wałbrzyskimi. Sama linia jest niezwykle malownicza i przechodzi m.in obok zamku Grodno i Jeziora Bystrzyckiego. 

Postęp prac na tym odcinku można zobaczyć tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5