Czeski zarządca infrastruktury kolejowej SZDC ogłosił wart 302 mln euro przetarg na budowę nowej linii kolejowej między miejscowościami Pilzno – Rokycany. To największy kontrakt ostatnich lat. Jego realizacja pozwoli na skrócenie czasu przejazdu z Pilzna do Pragi o 6 minut.
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na budowę linii kolejowej między Pilznem a miejscowością Rokycany o długości 14,1 km. Miasta co prawda są połączone linią kolejową, ale jest ona dłuższa i ma niższe parametry jeśli chodzi o prędkość. Dzięki nowym torom, które mają być zaprojektowane dla prędkości rzędu 160-200 km/h, rozkładowy czas jazdy pociągów z Pragi do Pilzna ma skrócić się o 6 minut.
Projekt jest częścią programu modernizacji czeskiego korytarza transportowego nr 3. Wartość projektu to 302 mln euro. 85 proc. środków na realizację inwestycji ma pochodzić z funduszy unijnych. Trasa, po której kursują pociągi między miejscowościami Pilzno – Rokycany liczy 20,2 km. Nowa linia będzie krótsza o 6 km. Skrócenie będzie możliwe m. in. dzięki temu, że odcinek o długości 4,15 km będzie poprowadzony tunelem wydrążonym w górze Chlum w paśmie Wysokiego Jesionika. Będzie to najdłuższy tunel na terenie Czech.
Projekt ma być sfinalizowany do wiosny 2015 roku.