Partnerzy serwisu:
Świat

Czechy: Nowy plan transportowy w kraju zlinskim. Więcej pociągów i nowy tabor

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Czechy: Nowy plan transportowy w kraju zlinskim. Więcej pociągów i nowy tabor
wiz. Leo Express
Samorząd kraju zlinskiego zatwierdził w głosowaniu nowy plan transportowy. Arriva wraz z Leo Express będą przez najbliższą dekadę obsługiwać prawie 40% regionalnych przewozów kolejowych – poinformował rzecznik Leo Express w Czechach Emil Sedlařík. Na czterech liniach niezelektryfikowanych będzie uruchamianych zdecydowanie więcej pociągów, co ma przynieść wzrost popularności kolei i odciążyć sieć drogową.

Jakość transportu publicznego, w tym – kolejowego, w regionie zlinskim po roku 1989 systematycznie się pogarszała. Tylko na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat liczba pociągokilometrów spadła z ok. 5 mln do 3,9 mln rocznie. Wraz z pogarszaniem oferty w naturalny sposób spadało zainteresowanie ze strony pasażerów. Nowy plan transportowy ma odwrócić ten proces, przywracając wielkość oferty na poziomie 4,9 mln pockm. Za jeden pociągokilometr samorząd będzie płacił 165,95 korony.

Największy wzrost będzie miał miejsce w tzw. pakiecie B, obejmującym 1,869 mln pockm rocznie na czterech trasach niezelektryfikowanych. Właśnie tego pakietu obsługę przejmie od grudnia bieżącego roku Arriva. Obejmuje on trasy z Rožnova pod Radhoštěm przez Vsetín do Bylnice, ze Vsetína do Wielkich Karłowic, Staré Město u Uherskeho Hradiště – Uherský Brod – Bylnice oraz Luhačovice – Uherský Brod z wariantem do stacji Újezdec. Samorząd regionu wybrał operatora w ramach konsultacji handlowych – popularnej w Czechach procedury polegającej na bezpośrednich negocjacjach z chętnymi podmiotami.

– To możliwość odzyskania przez Zlin rangi centrum gospodarczego i kulturalnego, jakim był w przeszłości – komentuje Sedlařík. Jak przypomina, mieszkańcy regionu mieli już sposobność korzystać z usług przewoźnika: pociągi prywatnej spółki do stacji Staré Město u Uherského Hradiště zatrzymują się w Hulinie i Otrokovicach.

Do wyboru transportu kolejowego zamiast własnego samochodu ma zachęcać także wyższy, niż dotychczas, standard taboru (Arriva złożyła ofertę samodzielnie, ale w oparciu o wynajęty od LE tabor). 7 dwuczłonowych i 3 pojedyncze wagony motorowe Alstom Lint (obecnie w trakcie bohemizacji po sprowadzeniu z Niemiec) są pojazdami niskopodłogowymi. Podróżujący nimi będą mogli korzystać z bezprzewodowego Internetu oraz gniazdek do ładowania urządzeń elektronicznych.

Zapytaliśmy także o możliwość wydłużenia pociągów, które pod koniec roku firma zacznie uruchamiać w kraju pardubickim, do Kłodzka lub Wrocławia. Taką ewentualność sygnalizowały czeskie media branżowe (po polskiej stronie granicy pociąg byłby w takim wypadku uruchamiany na zasadach komercyjnych). Rozmowy na ten temat prowadzono już latem ubiegłego roku. Przedstawiciel Leo Express pominął jednak tę kwestię milczeniem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5