Grupa CTL Logistics w pierwszym kwartale br. na terenie Polski przewiozła ponad 3,65 mln ton ładunków, wykonując pracę ponad 840 mln tkm. W tym samym czasie poprzez spółkę CTL Logistics GmbH na terenie Niemiec przewiozła 670 tys. ton, wykonując pracę 250 mln tkm.
- Wyraźnie widać, że zarówno w Polsce jak i w Niemczech branża kolejowa zaczęła odczuwać skutki kryzysu. Ubiegły rok w Niemczech zamknęliśmy dobrymi wynikami ze wzrostem w stosunku do roku poprzedniego na poziomie 25 procent. W tym roku musimy być przygotowani na spowolnienie rynku w całej Europie – mówi Jacek Bieczek, prezes zarządu CTL Logistics.
- Przyczyn, dla których odczuwamy spadki jest kilka. Bez wątpienia jest to, obok innych, zmniejszenie liczby inwestycji infrastrukturalnych wymagających przewozów masowych kruszyw, mniejsze przewozy węgla czy plany wprowadzenia zmian w systemie dotowania współspalania biomasy w energetyce zawodowej. Musimy więc szukać oszczędności oczekując na poprawę sytuacji rynkowej. Jednocześnie wykorzystujemy ten czas na wdrażanie kompleksowej oferty logistycznej, która generuje dla CTL Logistics wartość dodaną i pozwala rozwijać zakres naszych usług nie tylko związanych z przewozami kolejowymi - dodaje Jacek Bieczek.
Według danych UTK z 2012 r. Grupa CTL Logistics, pod względem masy posiada udział w rynku polskim wynoszący 6,47%, a pod względem pracy przewozowej wynoszący 6,69%. W obu przypadkach pozostaje największym prywatnym przewoźnikiem kolejowym działającym na terenie Polski - w 2012 r. przewiozła blisko 15 mln ton towarów, wykonując przy tym pracę przewozową na poziomie 3,3 mld tkm. Jednocześnie w Niemczech CTL Logistics osiągnął w 2012 roku zakładane wyniki przewożąc 3,1 mln ton ładunków i wykonując pracę przewozową 1,11 mld tkm. Łącznie CTL wykonał, więc w 2012 roku w relacjach europejskich transport 18 mln ton towarów.