Centralny Port Komunikacyjny otworzył oferty w ponowionym przetargu na budowę komór startowych łódzkiego tunelu kolei dużych prędkości w ramach planowanej linii kolejowej nr 85. Spółka CPK oczekuje wybudowania komory w centrum miasta w ciągu 13 miesięcy. Drugi obiekt, zlokalizowany w mniej wymagającym terenie, ma być gotowy w ciągu niecałego roku.
Zamówienie podzielono na dwa zadania: dla komory „Fabryczna” przy dworcu Łódź Fabryczna (nr 1) i dla komory „Retkinia” (nr 2). Zamawiający ma już
gotowy projekt budowlany, na bazie którego wykonawca będzie musiał opracować dokumentację projektową, a następnie wykonać roboty budowlane. Przewidziano prawo opcji: CPK może zamówić dodatkowo przebudowę wodociągu od przyłącza Łódzkiego Domu Kultury do ul. Sienkiewicza.
Dzisiaj (29 sierpnia) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć podmiotów. Budimex wycenił całość na 169,1 mln zł brutto, w tym 81,8 mln zł na zadanie nr 1 i 87,3 mln zł na zadanie nr 2. Gulermak proponuje 220,9 mln zł (111 mln zł na zadanie 1 i 110 mln zł na zadanie nr 2), konsorcjum firm PORR i Stump Franki – 233,8 mln zł (97,7 mln zł na zadanie 1 i 136,1 mln zł na zadanie 2), Keller Polska – 249,9 mln zł (94,9 mln zł na zadanie I i 155,0 mln zł na zadanie 2), Polbud – Pomorze – 258,6 mln zł (115,2 mln zł na zadanie 1 i 143,4 mln zł na zadanie 2). Budżet na realizację zamówienia wynosi 318,8 mln zł brutto, a uwzględniając zlecenia dodatkowe – 339,3 mln zł.
Kryterium ceny ma wagę 80%. Pozostałą jedną piątą punktów można otrzymać za kwalifikacje personelu. Terminy, w stosunku do pierwszego postępowania, pozostały bez zmian: 397 dni od czasu rozpoczęcia prac dla obiektu w centrum Łodzi i 337 dni dla jego odpowiednika na Retkini.
Pierwszy przetarg na budowę komór został
ogłoszony w lutym. W kwietniu postępowanie zostało jednak
unieważnione z powodu niepowodzenia innego przetargu na prace przygotowawcze do budowy tunelu (oferty mocno przewyższały kosztorys).