Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

CPK: Prace nie stanęły. Co się dzieje w Łodzi?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
CPK: Prace nie stanęły. Co się dzieje w Łodzi?
wiz. CPK
Dwie z trzech umów na budowę tunelu kolei dużych prędkości pod centrum Łodzi są w fazie realizacji. Prace są związane z przygotowaniem do budowy komór na obu końcach przyszłej podziemnej linii – informuje Centralny Port Komunikacyjny. Spółka podkreśla, że mimo trwającego audytu realizacja komponentu kolejowego jest kontynuowana.

W maju pracownicy wykonawcy (Keller) rozpoczną wzmacnianie mikropalami fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, w którego sąsiedztwie powstanie komora odbiorcza dla tarczy TBM. Prace przygotowawcze zaczęły się w listopadzie ubiegłego roku – do tej pory jednak obejmowały wyłącznie rozbiórki.

Rzecznik prasowy CPK Agnieszka Stefańska-Krasowska zwraca uwagę, że nie jest to jedyna umowa związana z budową tunelu KDP, która weszła w fazę realizacji. – Przy budowie komory startowej Retkinia rozpoczęły się wstępne prace ziemne, przygotowane zostały murki prowadzące, które rozpoczynają budowę ścian komory – informuje. Cała komora ma powstać w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy. Wykonawcą jest Budimex.

Wspomniane wzmacnianie fundamentów ŁDK ma natomiast zakończyć się w lutym przyszłego roku. – W tym czasie pod fundamentami zostanie umieszczonych ok. 1400 punktów podparcia. Po ich zakończeniu wykonawca będzie miał 397 dni na budowę komory odbiorczej „Fabryczna” – zapowiada przedstawicielka spółki. Materiały do ogłoszenia przetargu na drążenie tunelu są w trakcie opracowywania.

Budowa tunelu KDP w Łodzi – dzięki dokumentacji przekazanej kilka lat temu przez PKP PLK – jest najbardziej zaawansowaną spośród inwestycji kolejowych CPK. Pozostałe – łącznie ok. 1500 km linii – jest na etapie planowania i projektowania. Trwa opracowywanie projektu budowlanego kluczowego odcinka Warszawa – CPK – Łódź oraz Łódź – Wrocław, dla której złożono ponadto wnioski o decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych.

Prace nad odnogą Sieradz – Poznań są we wcześniejszym stadium: rozpoczęto przygotowywanie koncepcji programowo – przestrzennej, która będzie wstępem do projektu budowlanego. To samo dotyczy linii Łętownia – Rzeszów oraz Katowice – Granica Państwa (po czeskiej stronie mającej biec dalej do Ostrawy). Kolejne trzy odcinki – tak zwana CMK Północ (Węzeł CPK – Włocławek), Grochowalsk – Grudziądz – Gdańsk oraz Ostrołęka – Łomża – Giżycko są na etapie wyboru inwestorskiego wariantu przebiegu.

Jak pisaliśmy wczoraj, pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek stwierdził podczas Kongresu Projektantów i Inżynierów, że prace nad programem nie zostały wstrzymane. Zadania związane z planowaniem i projektowaniem linii kolejowych są nadal realizowane. Całość zostanie jednak poddana weryfikacji pod kątem skali inwestycji oraz ich harmonogramu.

– Do podjęcia decyzji, która uporządkuje całościową działalność spółki CPK i wprowadzi ją na odpowiednie tory, potrzebna jest kompleksowa wiedza o stanie realizacji prac i celowości wydanych środków. Nie jest problemem wydawanie pieniędzy i zapowiadanie realizacji pomnikowej inwestycji. Wyzwaniem, które przyjął nowy zarząd, jest realizacja zadań spółki w możliwych do dotrzymania terminach i z odpowiedzialnym finansowaniem – podkreśla rzecznik Stefańska-Krasowska.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Opóźnione RegioFoxy z Pesy lada chwilą w dwóch regionach Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Kraków: Nowy system kontroli bezpieczeństwa

Innowacje

Kraków: Nowy system kontroli bezpieczeństwa

inf. pras. 18 kwietnia 2024

Zobacz również:

Łódź: Druga komora tunelu KDP – początek prac przygotowawczych

Infrastruktura

Łódź: Druga komora tunelu KDP – początek prac przygotowawczych

Roman Czubiński 21 marca 2024

CPK z pozwoleniem na budowę łódzkiego tunelu

Infrastruktura

CPK z pozwoleniem na budowę łódzkiego tunelu

Roman Czubiński 17 stycznia 2024

Łódź: Tunel KDP – początek prac towarzyszących

Infrastruktura

Łódź: Tunel KDP – początek prac towarzyszących

Roman Czubiński 28 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Opóźnione RegioFoxy z Pesy lada chwilą w dwóch regionach Czech [zdjęcia]

Tabor i technika

Kraków: Nowy system kontroli bezpieczeństwa

Innowacje

Kraków: Nowy system kontroli bezpieczeństwa

inf. pras. 18 kwietnia 2024

Zobacz również:

Łódź: Druga komora tunelu KDP – początek prac przygotowawczych

Infrastruktura

Łódź: Druga komora tunelu KDP – początek prac przygotowawczych

Roman Czubiński 21 marca 2024

CPK z pozwoleniem na budowę łódzkiego tunelu

Infrastruktura

CPK z pozwoleniem na budowę łódzkiego tunelu

Roman Czubiński 17 stycznia 2024

Łódź: Tunel KDP – początek prac towarzyszących

Infrastruktura

Łódź: Tunel KDP – początek prac towarzyszących

Roman Czubiński 28 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5