Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dwie oferty na prace wstępne przy łódzkim tunelu KDP. Obie zbyt drogie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dwie oferty na prace wstępne przy łódzkim tunelu KDP. Obie zbyt drogie
wiz. CPK
Inaczej, niż za pierwszym razem, pojawili się chętni na wzmocnienie fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, ale nawet najtańsza propozycja przewyższa kosztorys przeszło dwukrotnie. Podziemne prace są niezbędne, by można było zacząć budowę tunelu KDP pod centrum miasta. Nie wiadomo na razie, co zrobi dalej zamawiający – spółka CPK.

Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 67 672 269,47 zł brutto. Tańszy z oferentów – Keller Polska – oczekuje tymczasem za swoje usługi 152 017 190,33 zł. Jeszcze droższa jest oferta konsorcjum PBDiM Mińsk Mazowiecki oraz Soletanche Polska (210 330 000 zł).

CPK: Opóźnienie nam nie grozi

– Postępujemy w sposób profesjonalny, dlatego na tym etapie nie będziemy spekulować. Na razie bez zbędnej zwłoki badamy ważność ofert. Po stwierdzeniu, czy co najmniej jedna z ofert jest ważna, podejmiemy decyzję, co dalej z tym postępowaniem i czy będziemy podpisywali umowę – zapowiada rzecznik CPK Konrad Majszyk. Jak zapewnia, fakt przekroczenia kosztorysu nie opóźni samej budowy tunelu. – Przetarg dotyczy jedynie części prac przygotowawczych. W prowadzonych postępowaniach staramy się uwzględniać konieczność ich ponownego przeprowadzania, ewentualne protesty oferentów itd. W przypadku Łodzi wszystkie dotychczasowe działania prowadzimy bez opóźnień i zgodne z przyjętymi harmonogramami – podkreśla.

Przedmiot zamówienia to budowa kanalizacji kablowej, będącej częścią zasilania podstacji trakcyjnej dla odcinka linii kolejowej 85 (tunel dużych prędkości, łączący podziemny dworzec Łódź Fabryczna z linią 14 w rejonie osiedla Retkinia). Wykonawca będzie musiał też przebudować posadowienie (wzmocnić fundamenty) położonego obok dworca budynku Łódzkiego Domu Kultury, sieci i przyłącze ciepłownicze, wodociągowe, przyłącze teletechniczne i sieć elektroenergetyczną. Operacja będzie trudna pod względem technicznym i organizacyjnym (ŁDK znajduje się w ścisłym centrum Łodzi, w otoczeniu wielu innych budynków).

Trwa przetarg na budowę komór

Jest to już druga próba znalezienia wykonawcy. Do udziału w pierwszym przetargu nikt się nie zgłosił. – Wsłuchując się w głosy potencjalnych oferentów, zmodyfikowaliśmy m. in. warunki dotyczące okresu, w jakim badamy ich doświadczenie. Złagodziliśmy np. wymagania przetargowe dotyczące robót, jakie wykonawca miał wykonać samodzielnie – mówił nam wtedy rzecznik CPK. Wyznaczony pierwotnie na 17 lutego termin został przełożony z powodu dużej liczby pytań.

Harmonogram przewiduje rozpoczęcie prac przygotowawczych jeszcze w bieżącym roku, a drążenia tunelu – w przyszłym. CPK ogłosił już przetarg na budowę komory startowej i końcowej dla tarczy TBM, niebawem należy się też spodziewać postępowania na samo drążenie tunelu. Cała podziemna linia ma być gotowa w roku 2027.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5