Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Coraz większy ruch pociągów kontenerowych między Chinami a Polską

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Coraz większy ruch pociągów kontenerowych między Chinami a Polską
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Dynamicznie rośnie transport i przeładunek produktów z Chin i wszystko wskazuje na to, że wymiana handlowa na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku będzie jeszcze większa.

Blisko pięć lat temu zainicjowano projekt przepływu towarów Nowym Jedwabnym Szlakiem i uruchomiono pierwsze połączenie Łódź-Chengdu. Nowy Jedwabny Szlak stworzył nieznane dotąd możliwości i korzystnie wpłynął na rozwój wielu firm. Spedcont, wchodzący w skład Grupy Pekaes, od kilku lat obsługuje na swoim terminalu w Łodzi kontenery przyjeżdżające do Polski, jak i wyjeżdżające z naszego kraju do Chin.

Ciągły wzrost zainteresowania przewozami do Chin

– Pierwszy pociąg z Łodzi do chińskiego Chengdu wyjechał w 2013 roku. Transporty kolejowe z Chin odbywały się raz w tygodniu i obejmowały wyłącznie import. Obecnie terminal Spedcont w Łodzi obsługuje transporty w obu kierunkach. W 2016 roku do naszego terminala przyjechało i wyjechało 250 pociągów, natomiast w roku 2017 było ich już 500. W tym roku wyniki zapowiadają się obiecująco, spodziewamy się, że padnie kolejny rekord – stwierdził Marcin Dobruchowski, prezes zarządu Spedcont.

W ciągu pięciu lat zwiększył się wolumen połączeń między Polską i Europą a Chinami. Obecnie wszystkie pociągi jadące z Chin w kierunku Europy przejeżdżają przez nasz kraj. Każdy załadowany towarem kontener jest wyposażony w nadajnik GPS, dzięki czemu transport jest monitorowany na całej trasie.

Terminal się rozwija

Grupa Pekaes rozwija także współpracę w zakresie usług celnych i drobnicy kolejowej na trasie Chiny-Europa-Chiny.

– Przez ostatnie pięć lat zainwestowaliśmy znaczne środki, aby dostosować się do szybko zmieniających się warunków na rynku i móc przyjmować coraz większy wolumen towarów z Chin. Zaproponowaliśmy stronie chińskiej kompleksową usługę łączącą w sobie obsługę celną, obsługę terminalową, transport drogowy krajowy i międzynarodowy – powiedział Maciej Bachman, prezes zarządu Pekaes.

Łódzki terminal to obecnie jeden z największych tego typu obiektów w Polsce. Spółka zakończyła kolejny etap jego rozbudowy polegającego na zwiększeniu placu składowego o 2,5 ha oraz uruchomieniu kolejnej suwnicy kontenerowej. Zwiększono także flotę naczep podkontenerowych.

Z myślą o rozwoju przewozów kontenerowych polscy operatorzy coraz bardziej inwestują w zakup wagonów-platform. Np. PKP Cargo w niedalekiej przyszłości kupi ponad 900 takich wagonów
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Duży spadek przewozów intermodalnych

Biznes

Duży spadek przewozów intermodalnych

Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023

Fundusze unijne napędzają rozwój polskiego rynku intermodalnego

Infrastruktura

Kontenery na kolei

Tabor i technika

Kontenery na kolei

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2021

Przewozy intermodalne będą korzystać z większych preferencji systemowych

Biznes

Przewozy intermodalne będą korzystać z większych preferencji systemowych

Piotr Stefaniak, wnp.pl, 11 lutego 2010 12 lutego 2010

Zobacz również:

Duży spadek przewozów intermodalnych

Biznes

Duży spadek przewozów intermodalnych

Mikołaj Kobryński 11 lipca 2023

Fundusze unijne napędzają rozwój polskiego rynku intermodalnego

Infrastruktura

Kontenery na kolei

Tabor i technika

Kontenery na kolei

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2021

Przewozy intermodalne będą korzystać z większych preferencji systemowych

Biznes

Przewozy intermodalne będą korzystać z większych preferencji systemowych

Piotr Stefaniak, wnp.pl, 11 lutego 2010 12 lutego 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5