W ostatnich kilku dniach Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych we Wrocławiu - w 100 proc. spółka zależna giełdowej Trakcji Polskiej - podpisało dwa kontrakty o łącznej wartości blisko 600 mln zł netto. Władze spółki liczą na kolejne zlecenia - również dzięki rosnącemu potencjałowi grupy Trakcji Polskiej, łączącej się z litewską Tiltrą - czytamy na wnp.pl.
We wtorek, 1 grudnia, wrocławska spółka podpisała z PKP PLK umowę na remont linii kolejowej E30 na odcinkach Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa oraz Jaworzno-Szczakowa - Trzebinia. To pierwszy kontrakt na modernizację linii kolejowej Zabrze-Katowice-Kraków.
PRKiI zrealizuje prace w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego "Infrakol" z Jawora oraz Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. Wartość kontraktu wynosi prawie 300 mln zł netto, z czego ok. 60 proc. przypada na wrocławską firmę.
Natomiast 29 listopada PRKiI podpisała kontrakt na modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Sędziszów Małopolski-Rzeszów Wschodni. Wartość tej umowy to prawie 298 mln zł netto. Umowa przewiduje wykonanie robót przez spółkę do 30 września 2014 r. Prace obejmą m.in. modernizację układu torowego na długości ponad 20 kilometrów, przebudowę i budowę 15 wiaduktów kolejowych i 3 drogowych oraz całkowitą wymianę istniejącej sieci trakcyjnej.
- W ubiegłym roku wypracowaliśmy ok. 40 mln zł zysku; w tym roku wynik powinien być podobny. Przy tak dużych kontraktach w kolejnych latach zysk powinien narastać - powiedział portalowi wnp.pl prezes PRKiI, Stefan Dziedziul.
Kierowana przez niego spółka realizuje również kilka mniejszych zleceń, o wartości kilkudziesięciu milionów złotych każdy, m.in. budowę węzła przesiadkowego w rejonie powstającego we Wrocławiu stadionu na Euro 2012, a także modernizację układu torowego na wrocławskim dworcu głównym.
Dziedziul pozytywnie ocenił decyzję o połączeniu Trakcji Polskiej z litewską grupą Tiltra. Do transakcji ma dojść w pierwszym kwartale 2011 r., po uzyskaniu zgody UOKiK i walnego zgromadzenia Trakcji. Całkowita wartość transakcji ma wynieść 777,5 mln zł.
- Bardzo dobrze przyjęliśmy wiadomość o fuzji z Tiltrą. Dla każdej firmy dobrym ruchem jest stanięcie na "drugiej nodze". Grupa Trakcji Polskiej była tworzona przez firmy zajmujące się niemal wyłącznie robotami kolejowymi i trochę tramwajowymi. Natomiast Tiltra ma duży potencjał w budownictwie drogowym - podkreślił Dziedziul.
- Przy realizacji kontraktów kolejowych często są potrzebne kompetencje w budownictwie drogowym i na odwrót. Łatwiej tym wszystkim zarządzać z jednego portfela. Do tego dochodzi dywersyfikacja działalności grupy - podsumował.
Więcej