Prace modernizacyjne PLK na linii nr 62 Tunel – Sosnowiec powodują coraz większe wydłużenie czasu przejazdu pociągów. Poprawa ma nastąpić od grudnia, a zakończenie prac planowane jest w 2020 roku.
Jak zauważyli nasi Czytelnicy, mimo tego że
toczone od początku września zeszłego roku prace w torze nr 1 na odcinku linii 62 Charsznica - Wolbrom - Jaroszowiec Olkuski mają się ku końcowi, pociągi wcale nie przyspieszą od 9 czerwca. – O zgrozo pociągi zamiast zdecydowanie przyśpieszyć, znów zwolnią! I tak odcinek Katowice - Tunel, który obecnie pociąg osobowy pokonuje w czasie około 2 godzin, od czerwca będzie to już ponad 2:15 h, a więc kwadrans dłużej! – pisze Czytelnik, podając kolejne przykłady wydłużenia czasu przejazdu (nawet o 24 minut). Jak dodaje, rozkład jazdy będzie też gorzej ułożony, bo pociąg 24909 zapewniający dotąd dojazd do pracy na nocną zmianę na Górnym Śląsku będzie przyjeżdżał do Katowic później (o godz.18:49). – Wraz z kolegami na nowo będziemy zmuszeni jeździć do pracy samochodem – podkreśla.
Początek prac w drugim torze
Jak odpowiada Dorota Szalacha z zespołu prasowe PKP PLK inwestycje na linii nr 62 Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkusz są kontynuowane. – Obecnie trwają prace w torze nr 1, które się właśnie kończą. Z początkiem czerwca wykonawca przystąpi do kolejnej fazy prac. Będzie realizowana przebudowa urządzeń sterowania ruchu kolejowego i obiektów inżynieryjnych przy torze nr 2 oraz peronów przylegających do tego toru na przystankach. Rozpocznie się również całkowita przebudowa stacji Wolbrom – wyjaśnia.
Jak wynika z harmonogramu zamknięć PKP PLK, ruch na odcinku do końca obowiązywania rozkładu jazdy będzie jednotorowy, z punktowymi zwolnieniami na odcinkach, na których będą prowadzone prace. Stąd wydłużony czas przejazdu. Oprócz przebudowy, torów, peronów - w stacji budowane będzie przejście podziemne. Na linii 62 trwają również prace od strony Śląska, min. na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz w stacji Sławków. Jak informuje Dorota Szalacha, zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 r. Więcej o działaniach PLK na tej linii
można przeczytać w tym wątku.
Od grudnia poprawa. O minutę
Przedstawicielka PLK informuje, że ruch jednotorowy wpływa na zmienioną godzinę pociągu nr 24909 w rozkładzie jazdy od 9 czerwca. – Od kolejnej korekty rozkładu jazdy - we wrześniu, godziny przyjazdu pociągu 24909 będą takie jak obecnie, tzn. z przyjazdem do Katowic ok. godz. 18.30 – zapewnia.
Nasz Czytelnik uzyskał w tej sprawie oficjalną odpowiedź małopolskiego Urzędu Marszałkowskiego. Wynika z niej, że czas przejazdu pociągów na wskazanej trasie będzie się stopniowo skracał. – Zgodnie z przygotowanymi przez Zarządcę Infrastruktury trasami wzorcowymi na okres rocznego rozkładu jazdy 2019/2020, czas przejazdu z Katowic do Wolbromia trwać będzie 1 godzinę i 16 minut, natomiast w przeciwnym kierunku 1 godzinę i 25 minut – czytamy w odpowiedzi urzędu. To oznacza – na razie – powrót do stanu sprzed modernizacji, a precyzyjniej: poprawę o jedną minutę.