Aukcję elektroniczną w przetargu na modernizację odcinka Krzyż – Dobiegniew na linii E59 wygrał Porr. To ostatni odcinek planowanej modernizacji bez wskazanego wykonawcy, ale na części z pozostałych wciąż nie podpisano umów.
W tym tygodniu Rada Ministrów
przeznaczyła dodatkowe 5,7 miliarda złotych na realizację Krajowego Programu Kolejowego. To bardzo ważna decyzja, bo na podpisanie umów z PKP PLK czeka wielu wykonawców rozstrzygniętych już przetargów. Tak jest z modernizacją linii E59 Poznań – Szczecin.
Przypomnijmy: modernizacja została podzielona na trzy części, a każda z nich – na trzy przetargi infrastrukturalne i oddzielne postępowania dotyczące sterowania ruchem. Z projektu
wyłączono stację Krzyż. Od dłuższego czasu
trwają już prace na odcinku Poznań – Wronki. W ciągu ostatnich miesięcy podpisano dwie umowy na końcowy odcinek Słonice – Szczecin:
Z Colas Rail na fragment Słonice – Choszczno oraz z konsorcjum Trakcji PRKiI na
fragment Stargard – Szczecin Dąbie. Ten sam wykonawca czeka od kwietnia na podpisanie umowy na odcinek Choszczno – Stargard.
Najpóźniej zorganizowano przetargi na środkowym odcinku Wronki – Słonice. Najtańszą ofertę na sterowanie ruchem
złożyło tu AŻD Praha. W ostatnich dniach sierpnia przeprowadzono aukcje elektroniczne na odcinkach Wronki – Krzyż (bez stacji Krzyż) oraz Dobiegniew – Słonice. Obie wygrał Strabag. Dzisiaj (18 września) przeprowadzono ostatnią aukcję, na wykonanie prac na odcinku Krzyż – Dobiegniew. Największą liczbę punktów uzyskał Porr.