Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Coradie ICNG wyprodukowane w Chorzowie kursują w Niderlandach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
20-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Coradie ICNG wyprodukowane w Chorzowie kursują w Niderlandach
Fot. Gerrit-Jan van den Berg, CC BY-SA 4.0 , wikipedia
Zespoły trakcyjne przeznaczone do obsługi szybkich połączeń krajowych i międzynarodowych wyjechały na holenderskie tory. Na razie w ramach kursów z pasażerami, w ramach tak zwanej eksploatacji nadzorowanej.

27 kwietnia Nederlandse Spoorwegen (NS) rozpoczeły testy jednego pojazdu pięcioczłonowego i jednego ośmioczłonowego, tym razem już z pasażerami na pokładzie. W zderzeniu z nimi mają wyjść ewentualne słabe strony pojazdu, ale na razie, poza jednorazową awarią systemu zamykania drzwi, problemów nie ma.

Zespoły trakcyjne Intercity Next Generation (ICNG) powstaje w oparciu o platformę Coradia Stream. To pewna ciekawostka, ponieważ jest to platforma dedykowana raczej pociągom regionalnym (obecnie na zamówienie tego typu pojazdu w wydaniu IC zdecydowali się też Rumuni). Alstom zachwala, że pojazd będzie można w 95% poddać recyklingowi, a ultranowoczesny system rekuperacji zmniejszy zużycie energii nawet o 35%.

Budowa pudeł pojazdu, a także montaż komponentów od początku odbywa się w polskim oddziale Alstomu w Chorzowie. W ramach umowy zawartej w 2016 roku i opcji zrealizowanej w 2019 roku Alstom ma dostarczyć Kolejom Holenderskim 99 zespołów trakcyjnych o łącznej wartości ponad 1 mld euro, w tym 49 pięciowagonowych i 30 ośmiowagonowych dla Holandii oraz 20 ośmiowagonowych do obsługi linii Amsterdam – Rotterdam – Breda – Bruksela. Te ostatnie będą trójsystemowe. Kontrakt ma opóźnienie.

Niderlandy zamówiły pojazdy zdolne kursować z prędkością 200 km/h. Z taką prędkością pojadą jednak wyłącznie pojazdy obsługujące wspomnianą międzynarodową trasę, lub jej krajowy odcinek. Na pozostałych, krajowych liniach ICNG będą kursować z prędkością maksymalną 160 km/h. 

Zespół trakcyjny składa się z wagonów, pod którymi umieszczono wózki systemu Jacobsa. Drzwi wyposażone są w wysuwane stopnie dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej. Wewnątrz jest klasa pierwsza i druga. Design pociągu uwzględnia rozwiązania stosowane od kilku lat w modernizowanych pojazdach. Przy wejściach są więc np. specjalne sofy, zamontowano bardzo wygodne fotele, zabudowano designerskie toalety.




 W internecie pojawiły się pierwsze filmy z amatorskich testów składu. Wypadają bardzo pomyślnie, choć na filmach widać również, że fotele pasażerskie często ulokowane są przy ścianach, bez widoczności z okna. Co ciekawe, podobne kłopoty z aranżacją przestrzeni pasażerskiej mają też m.in regionalne Coradie Stream dla Trenitalii.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwsza Coradia dla Rumunii bliska ukończenia

Tabor i technika

Pierwsza Coradia dla Rumunii bliska ukończenia

Roman Czubiński 18 października 2023

Jednostki bateryjne Alstomu dla Saksonii zaprezentowane

Świat

Jednostki bateryjne Alstomu dla Saksonii zaprezentowane

Mikołaj Kobryński 26 sierpnia 2023

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwsza Coradia dla Rumunii bliska ukończenia

Tabor i technika

Pierwsza Coradia dla Rumunii bliska ukończenia

Roman Czubiński 18 października 2023

Jednostki bateryjne Alstomu dla Saksonii zaprezentowane

Świat

Jednostki bateryjne Alstomu dla Saksonii zaprezentowane

Mikołaj Kobryński 26 sierpnia 2023

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5