Alstom dostarcza operującemu na północ od Hamburga oddziałowi DB Regio 18 częściowo piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Max. To nowa nazwa Coradii Stream HC, która przechodzi wizualny lifting.
Deutsche Bahn zamawia w Alstomie 9 zespołów trakcyjnych w konfiguracji trójwagonowej i 9 w pięcioczłonowej. Zespoły trakcyjne będzie można łączyć w pary. Będą kursować na linii RE1 pomiędzy Hamburgiem a Rostockiem przez Bad Kleinen, która cieszy się sporym zainteresowaniem pasażerów. Po elektryfikacji odcinka linii kolejowej Bad Kleinen – Lubeka (zaplanowanego na 2027 rok), wyjadą także na nową trasę Rostock - Lubeka przez Bad Kleinen i Schwerin - Lubeka przez Bad Kleinen.
– Dzięki naszym nowym piętrowym pociągom pomagamy DB Regio rozwijać usługi pasażerskie w Hamburgu oraz landach Szlezwik-Holsztyn i Meklemburgia-Pomorze Przednie w sposób zrównoważony i nowoczesny. Coradia Max łączy w sobie pojemność i komfort, dostarczając argumentów za ekologiczną mobilnością. Pasażerowie w północnych Niemczech mogą spodziewać się niezawodnych, przestronnych i pozbawionych barier pociągów – powiedział Müslüm Yakisan, szef Alstomu na region Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
Pociąg Hanse-Express łączący Rostock, Schwerin i Hamburg. Dzięki wygranej w przetargu na obsługę linii możemy wprowadzić na nią zupełnie nowe pojazdy. Linie RE4 Lubeka – Schwerin i RE2 Lubeka – Rostock obsługiwane nowymi elektrycznymi piętrowymi pojazdami odmienią zupełnie wizerunek połączenia Hanse Express – powiedział Carsten Moll, prezes DB Regio Nordost.
W porównaniu z pojazdami używanymi obecnie w Szlezwiku-Holsztynie i Hamburgu, nowe zespoły trakcyjne zaoferują pasażerom do 50% więcej miejsc siedzących między Büchen (duża stacja węzłowa 40 kilometrów na wschód od Hamburga) a Hamburgiem w godzinach szczytu. Trzyczłonowy ezet będzie mieć łącznie 265 miejsc siedzących, a pięcioczłonowy - 462 miejsca siedzące. Pociągi będą produkowane w zakładzie Alstom w Salzgitter.
Pojazdy osiągną maksymalną prędkość 160 km/h i będą fabrycznie wyposażone w europejski system sterowania pociągiem (ETCS). Na pokładzie będzie Wi-Fi, a okna, w których jest specjalny przewodzący „plaster miodu” zapewnią lepszy odbiór sygnału telefonu komórkowego.
– Cechą charakterystyczną Coradii Max jest połączenie wagonów jedno- i piętrowych, co optymalizuje pojemność, elastyczność i dostępność. Pasażerowie korzystają z imponujących wrażeń z podróży Coradią Max, zarówno na krótkich, jak i długich trasach. W całej Europie zamówiono ponad 500 pociągów tego typu – napisał Alstom.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.