Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Coradia iLint przed europejskim tournée. Pociąg na wodór poprawił zasięg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Coradia iLint przed europejskim tournée. Pociąg na wodór poprawił zasięg
fot. Alstom
- Technika wodorowa jest technologią przyszłości. Po szeregu testów, które przeszedł nasz iLint, jesteśmy przekonaniu o wartości tego pojazdu – powiedział Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny Alstomu. Na internetowym spotkaniu z dziennikarzami spółka przedstawiła plany dotyczące sprzedaży wodorowych pojazdów i omówiła wszelkie jego zalety. W samej konstrukcji zaszły zmiany.

– Pierwotnie planowaliśmy, że iLint będzie w stanie na jednym tankowaniu wodorem przejechać 600 kilometrów. Obecnie ten zespół trakcyjny przejeżdża 1000 kilometrów, także w trudnych warunkach ruchowych, przy dużej liczbie stacji, sporym napełnieniu, albo w trudnym terenie. To zasięg, który stawia technologię wodorową ponad silnikiem spalinowym – dodał Andreas Frixen, dyrektor ds. Rozwiązań Kolei Ekologicznych Alstom. Frixen twierdzi, że dalsze podniesienie zasięgu jest jak najbardziej możliwe. – Tak duży zasięg daje nam znaczne korzyści w stosunku do wykorzystania technologii wyłącznie akumulatorowych – mówi.

Większy zasięg osiągnięto dzięki zastosowaniu ogniw paliwowych o większej wydajności, zastosowaniu lżejszych materiałów montowanych na dachu i w pojeździe, a także poprzez zmiany oprogramowania. Ten ostatni aspekt został dopracowany podczas testów iLinta, które odbywały się w Niemczech, w Holandii i Austrii. Do tego wszystkiego pojazd porusza się znacznie bardziej dynamicznie niż autobus szynowy z silnikiem diesla, co wpływa na skrócenie czasów przejazdu.

Dziennikarze pytali o to ile kosztuje wodorowy pojazd, w porównaniu z dieslowskim odpowiednikiem. iLint wywodzi się bowiem ze spalinowego pierwowzoru: Linta. Alstom przyznaje, że pojazd tani nie jest, jednak jego eksploatacja na liniach lokalnych na pewno będzie tańsza niż elektryfikacja linii. Prezes Alstomu zwrócił też uwagę, że efekt skali osiągnięty dzięki masowej produkcji iLinta, pomoże obniżyć kwotę zakupu. – Stacje tankowania wodorem mogą też być używane przez innych użytkowników pojazdów, np. przez zakłady komunikacji miejskiej. To także obniża koszty tego projektu – mówił. Zwracał jednak bardzo uwagę na aspekt ekologiczny projektu.

Do tej pory Alstom zbudował dwa iLinty z przeznaczeniem do testowania technologii, uzyskania homologacji (pojazd może już zabierać pasażerów w Austrii i w Niemczech) oraz do prezentacji. Podczas spotkania zapowiedziano, że iLint będzie testowany m.in. w Rumunii, a także w innych europejskich krajach. W marcu 2022 roku gotowy i przekazany do eksploatacji będzie pierwszy iLint, który Alstom w zakładzie w Salzgitter wyprodukuje dla Dolnej Saksonii. Trafi tam 14. iLintów. W grudniu 2022 roku do ruchu trafić mają natomiast wodorowe pojazdy zamówione przez RMV, czyli Związek Komunikacyjny Ren – Men. Będzie ich 27. Kolejny kontrakt, ale już na wodorowe Coradie Stream – Alstom zyskał we Włoszech.

Podczas spotkania Alstom poinformował, że w kręgu zainteresowania firmy leży też produkcja lokomotyw o napędzie wodorowym. Zapewne z Bombardierem.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Roman Czubiński 20 lipca 2023

PGE zapowiada drezynę na wodór

Innowacje

PGE zapowiada drezynę na wodór

inf. pras 29 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Tabor i technika

Włochy: Stadler dostarczy pierwsze wąskotorowe pojazdy wodorowe

Roman Czubiński 20 lipca 2023

PGE zapowiada drezynę na wodór

Innowacje

PGE zapowiada drezynę na wodór

inf. pras 29 czerwca 2023

Zobacz również:

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Tabor i technika

Alstom dostarczy czterdzieści Coradii Stream dla północnych Niemiec

Michał Szymajda 25 lipca 2023

Nowe Linty Alstomu wycofane z ruchu w Niemczech z powodu usterek

Tabor i technika

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5