Rosnące zapotrzebowanie w zakresie komfortu i możliwości diagnostycznych pojazdów szynowych, zrodziło potrzebę szerokiego wykorzystywania elektroniki. W rezultacie integracja na etapie rozwoju produktu stała się bardziej złożonym zadaniem, a liczba dokumentów wymaganych do certyfikacji wzrosła. Obydwa te czynniki utrudniają producentom pojazdów dotrzymanie terminów realizacji.
Rosnące ‘wyrafinowanie’ technologii sieciowych umożliwia spełnienie tych wymagań dzięki potężnym, ustandaryzowanym sieciom podsystemów w pojazdach.
Koncepcja Connected Systems oferuje kompletne rozwiązania z jednego źródła, które generują techniczną, czasową i finansową wartość dodaną dla producentów oraz operatorów pojazdów szynowych. Rozwiązania są oparte na filozofii standardu otwartego – każdy podsystem poszerza i definiuje „swój” zakres. Szkielet całego systemu jest oparty o produkty firmy Selectron.
Jeśli sprzęt i oprogramowanie dla podsystemów są starannie dopasowane, wyposażone w uniwersalne interfejsy i testowane przed dostawą, producenci pojazdów mogą osiągnąć korzyści dzięki lepszemu planowaniu projektu oraz uprościć procedury zatwierdzania, a tym samym obniżyć koszty. Jeżeli diagnostyka może być przeprowadzona w różnych podsystemach pojazdów przy użyciu jednego narzędzia serwisowego, owocuje to znacznym przyspieszeniem uruchamiania i serwisowania systemu. Oznacza to większą dostępność pojazdów i niższe koszty eksploatacji.
Architektura sieciowa może być dostosowywana w sposób modułowy do wymagań poszczególnych projektów dotyczących pojazdów. Podstawą jest skalowalny zakres wydajności w oparciu o jedną zasadę: im większa sieć, tym większa korzyść.