Giełdowa spółka Compremum i będący w nim w konsorcjum TransTrain wypowiedziały PKP Intercity umowy na modernizację wagonów. To odpowiedź na podobny krok ze strony PKP Intercity sprzed dwóch tygodni.
Jak czytamy w komunikacie giełdowym, zarządy Compremum i Transtrain podjęły wspólną decyzję o odstąpieniu od umów zawartych z września 2021 roku na wykonanie napraw okresowych poziomów P3 i P5 wraz z modernizacją łącznie 14 wagonów osobowych typów 111A LUX i 112A LUX.
Jak wskazało w komunikacie Compremum, przyczyną wypowiedzenia umów w trybie z art. 4921 kc. jest brak woli zamawiającego na realizację umów, w tym zapłaty wynagrodzenia. To pokłosie zerwania umów przez PKP Intercity, o którym
informowaliśmy 7 lipca.
Choć przygotowania do realizacji
znacząco się wydłużyły, Compremum zawsze podkreślało że ostateczny termin realizacji nie minął i
deklarowało chęć realizacji zamówienia. - Razem ze swoim konsorcjantem robimy wszystko, żeby zrealizować podpisane umowy - mówił nam Łukasz Fojt, wiceprezes Compremum. Spółka deklaruje zainteresowanie rynkiem taboru, w ubiegłym miesiącu
objęła udziały w zakładzie ZNTK Paterek.