Compremum podejmie i obejmie udziały w spółce ZNTK Paterek, zajmującej się naprawami wagonów.
Zarząd spółki Compremum poinformował w komunikacie, że w porozumieniu ze spółką Tatravagónka Poprad podejmie współpracę na rynku kolejowym ze spółką ZNTK Paterek z Nakła nad Notecią. To zakład obecny na rynku od 1975 roku, zajmujący się naprawami i modernizacją wagonów towarowych, a także produkcją i regeneracją części zamiennych i podzespołów do taboru kolejowego.
ZNTK Paterek od marca 2015 roku jest członkiem grupy kapitałowej zarządzanej przez Optifin Invest, której liderem jest duży producent wagonów - wspomniana Tatravagónka Poprad.
Jak podało Compremum w komunikacie, w ramach współpracy spółki przystąpi do objęcia akcji w podwyższanym kapitale zakładowym spółki ZNTK Paterek. Planowane jest to na 29 czerwca 2023 roku. Jak czytamy, docelowe relacje kapitałowe i zasady współpracy zostaną ustalone przez strony do 31 lipca 2023 roku, po uzgodnieniu szczegółowych warunków finansowych i biznesowych.
We wrześniu 2021 roku Compremum (jeszcze jako Pozbud) podpisało w konsorcjum z Mag-Train umowę na wykonanie naprawy głównej i modernizacji 14 wagonów nietypowej serii 111Alux i 112Alux PKP Intercity. Terminy realizacji są jednak znacząco przekroczone -
przez rok trwało uzgadnianie dokumentacji technicznej do projektu. Spółka jest też w
ogromnym sporze z PKP PLK dotyczącym kontraktu na realizację GSM-R.